Telia lanserar surferbjudanden för 34 nya länder

Telia lanserar 34 nya länder i surferbjudandet Surf Abroad, vilket innebär att resenärer nu kan surfa billigare och tryggare när de reser i större delen av världen. Bland annat ingår nu Indien, Sydkorea och Brasilien som får allt fler affärsresenärer från Sverige. Telia ökar även datamängden per dag i samtliga Surf Abroad länder till minst det dubbla till samma pris som tidigare.

De flesta vill kunna fortsätta leva sina mobila liv när de är utomlands. Man vill kunna läsa mejl och nyheter, använda sociala nätverk och kolla reseinformation. Det gäller även affärsresenärer som i allt högre utsträckning förväntas vara tillgängliga och därmed uppkopplade på tjänsteresor.

- Med Surf Abroad gör vi det möjligt för privatpersoner och affärsresenärer att fortsätta sina digitala liv genom att göra det billigare och tryggare att surfa i mobilen och via bärbara datorn för att kolla mejl, surfa och koppla upp sig mot företagets nätverk, säger Sara Laurell, chef för Konsumentmarknaden på Telia.

Surf Abroad ingår i Telias abonnemang och behöver inte aktiveras. Surf Abroad gör det möjligt att surfa upp till en given mängd data per dag, utan att kostnaden blir högre än det pris som anges. Mer data kan sedan köpas till. Surfar man för mindre än dagspriset betalar man bara för den data man använt. Det bidrar till en ökad trygghet för kunden som inte behöver oroa sig för att kostnaden springer iväg.

Populära resmål för turistande svenskar i Surf Abroad
Sedan tidigare finns populära turistmål som Egypten, Kina och Dubai (Förenade Arabemiranten). Men även Indonesien, Malaysia och Mexiko har seglat upp bland svenskarnas semesterfavoriter och ingår nu i Surf Abroad.

- Vår ambition är att nå ut med Surf Abroad i alla världens länder, vi är nu en bra bit på väg och kan erbjuda daglig kostnadskontroll i nästan 100 länder. Då vi vet att kostnadskontroll är viktigt för våra kunder har vi även lanserat tilläggstjänster för semesterveckan i Europa och USA där det ingår 0,5 GB surf och man kan ringa, sms:a och mms:a till samma pris som hemma, säger Sara Laurell.

Nya länder i Surf Abroad

Länder som ingår i Surf Abroad sedan tidigare
Alla EU-länder, EFTA-länder, USA, Kanada, Turkiet, Thailand, Australien, Egypten, Förenade Arabemiranten (Dubai), Japan, Kina Ryssland och Sydafrika.

Priser och surfmängd från den 16 juni 2015. De nya länderna ingår i Grupp 4. För mer information besök www.telia.se/utomlands

Företagsabonnemang:

Privatabonnemang:

Grupp 1: Norden Baltikum
Grupp 2: EU-länder, EFTA-länder (Island, Liechtenstein, Norge, Schweiz)
rupp 3: USA, Kanada, Thailand, Turkiet
Grupp 4: Australien, Egypten, Förenade Arabemiranten, Japan, Kina Ryssland och Sydafrika. Nya länder från 16 juni: Argentina, Bolivia, Brasilien, Chile, Colombia, Costa Rica, Ecuador, El Salvador, Filippinerna, Georgien, Grönland, Guatemala, Honduras, Hong Kong, Indien, Indonesien, Israel, Jamaica, Kap Verdeöarna, Malaysia, Mexiko, Nicaragua, Nya Zeeland, Panama, Paraguay, Peru, Serbien, Singapore, Sri Lanka, Sydkorea, Taiwan, Ukraina, Uruguay, Vitryssland.

Mer om Vecka Europa och Vecka USA
För den som vill ha total kostnadskontroll erbjuder Telia sedan 1 juni tilläggstjänsterna Vecka Europa och Vecka USA. Till ett fast pris per vecka ringer, sms:ar och mms:ar kunderna till samma pris som i Sverige. Det ingår även 0,5 GB surf. Läs mer på www.telia.se/semestervecka eller www.telia.se/jobbvecka.

För mer information, kontakta gärna Helena de Verdier på 0705 51 31 38 eller besök Telias nyhetsrum telia.se/media

Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Vi investerar mer än någon annan i ny infrastruktur och nya tjänster. Nu bygger vi det nya digitala Sverige och storsatsar 15 miljarder kronor i utbyggnad av den mobila och fasta infrastrukturen i hela landet. Telia var t.ex. först i världen med att lansera mobilnätet 4G – som närmast kan likna en motorväg för mobilsurf. Samtidigt bygger vi ut det supersnabba fibernätet i kommuner runt om i landet för att möta behovet av alltmer dataintensiva tjänster i hemmet, på jobbet och i övriga samhället. Läs mer på www.telia.se. Telia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på www.teliasonera.com