Telia ordnar smartphoneutbildning på Åre torg 30 mars

Report this content

Imorgon mellan klockan 11-17 kan alla som tycker att en smartphone kan kännas lite krånglig, enkelt få hjälp att komma igång. Telia ordnar en mobildag på Åre torg och ger tips och råd till alla smartphonenyfikna.

Idag väljer allt fler en smartphone när de köper en mobil. Med en smartphone finns många olika möjligheter och nya tjänster men det är kanske inte helt enkelt med den nya tekniken. Därför har Telias butik i Åre tagit initiativ till Mobildagen, där de som vill har möjlighet att lära sig mer om hur man enkelt kan använda och få ut det mesta av sin smartphone.

– Mobildagen är tänkt att locka dem som känner sig osäkra på sina smartphones och som känner att de behöver lite extra guidning. På det här sättet kan vi förhoppningsvis få fler att upptäcka alla fördelar och möjligheter med en smartphone, säger Ludvig Enbom, butikschef i Telias butik i Åre.

Dagen börjar med support och kom-igång-hjälp för alla tänkbara telefonproblem och det krävs ingen föranmälan. Därefter sätts utbildningar igång, både för både iPhone och Android-modeller. De som vill vara med den på fördjupade utbildning anmäler sig innan i Åres Teliabutik. Utöver detta bjuds både på fika och demonstration av VR-glasögon.

Fakta:
11-14 svarar vi på frågor om iPhone-, och Androidmodeller samt hjälper kunder med alla tänkbara telefonproblem.
14-15 har vi en grundligare utbildning för iPhones, då vi går igenom allt man behöver veta för att enkelt använda sin telefon i vardagen. Anmälning sker i Teliabutiken.
15-16 har vi en grundligare utbildning för Androidmodeller. Anmälning till detta sker i Teliabutiken.
16-17 rundar vi av med support.

För mer information, kontakta gärna Telias pressavdelning på 0771-77 58 30 eller besök vårt nyhetsrum telia.se/media.