• Telia/

Telia skapar digitala upplevelser under hotellvistelsen tillsammans med Hoist Group

Report this content

Hoist Group, marknadsledande inom IT-system, TV och Wifi på hotellmarknaden, fortsätter satsningen på digitala upplevelser för hotellgästen och väljer Telia som partner för att öka digitaliseringen av hotellens servicetjänster. Samarbetet innebär att hotellgästen kommer att kunna styra sin upplevelse utifrån eget behov genom olika personanpassade digitala tjänster.

Den tekniska lösningen som baseras på Hoist Group Fusion Platform och Telias Wan, gör det möjligt för hotellgästen att skräddarsy sin vistelse genom olika digitala tjänster som exempelvis interaktiv TV, och ta del av individuella erbjudanden.

– Vi är mycket glada över samarbetet med Telia. Detta innebär att hotell och konferensanläggningar nu kommer att kunna erbjuda sina gäster en framtidssäker digital upplevelse, vilket kommer att öka deras konkurrenskraft, säger Annika Rydström, VD Hoist Group Sverige.

Enligt en rapport från Telia och Arthur D. Little, kommer den digitala utvecklingen hos företag att vara avgörande i framtiden. Bara inom sektorn Handeln där hotellnäring ingår, väntas digitaliseringen kunna bidra med upp till 26 miljarder kronor per år i nya intäkter fram till 2020. Den digitala revolutionen har bara börjat men kommer innebära nya kunder, högre intäkter och stärkt konkurrenskraft. Läs hela rapporten här.

Fakta:
Telias WAN är ett säkert företagsnätverk för kommunikation mellan olika IT-system och tjänster i en verksamhet.

För mer information, kontakta gärna Telias pressavdelning på 0771-77 58 30 eller besök vårt nyhetsrum telia.se/media.

Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Vi investerar mer än någon annan i ny infrastruktur och nya tjänster. Nu bygger vi det nya digitala Sverige och storsatsar 15 miljarder kronor i utbyggnad av den mobila och fasta infrastrukturen i hela landet. Telia var t.ex. först i världen med att lansera mobilnätet 4G – som närmast kan likna en motorväg för mobilsurf. Samtidigt bygger vi ut det supersnabba fibernätet i kommuner runt om i landet för att möta behovet av alltmer dataintensiva tjänster i hemmet, på jobbet och i övriga samhället. Läs mer på www.telia.se. Telia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på www.teliasonera.com