Telia släpper 3D-filmer on-demand

Telia smyger i dag igång en satsning på 3D-film i videobutiken i Telias Digital-tv. Från och med i dag finns tre titlar att hyra för den tv-kund som kan se hdtv och har en tv som kan visa 3D.

Telia räknar med att successivt utöka antalet filmer och hoppas vid årsskiftet kunna erbjuda mellan 20 och 30 filmer i 3D-format i videobutiken. Att hyra en 3D-film kommer att kosta 59 kronor. Det är samma pris som för hd-filmer.

Tjänsten kommer att fungera både för de kunder som har sin tv-tjänst via bredband i telejacket och för dem som är anslutna till ett fiber-lan.

Om Telias Videobutik
Telia hyr varje dag ut över 6 000 filmer i videobutiken. Med strax under 420 000 ”uthyrningsställen” över hela landet är Telias videobutik Sveriges största där man hyr film till tv:n med hjälp av fjärrkontrollen. Förra året hyrda svenskarna över 2 miljoner filmer i Telias videobutik.
I Telias Videobutik finns över 2 500 filmer tillgängliga från stora filmleverantörer som SF och Nordisk Film. Många av filmerna finns tillgängliga i HD-kvalitet och en del i 3D-format. Den hyrda filmen är tillgänglig under 20 timmar och det går då att se den hur många gånger som helst och både snabbspola och pausa. Hyrpriserna ligger mellan 9 och 59 kronor och betalas via den vanliga bredbands- eller tv-fakturan. Telias videobutik ingår alltid i Telia Digital-tv.

För mer information, kontakta gärna Telias presstjänst: 0771 77 58 30

Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Vi är motorn i kommunikationsSverige och investerar mer än någon annan i nät, tjänster och infrastruktur. Telia var först i världen med att lansera 4G – en innovation som gör det möjligt att surfa mobilt, upp till tio gånger snabbare än förut. Under året bygger vi ut fiber, vdsl och 4G för snabbare bredband till ännu fler svenskar. Läs mer på www.telia.se. Telia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på www.teliasonera.com.