Telia tar tv:n till webben

Report this content

Från och med i dag har Telias tv-kunder möjlighet att se delar av CANAL+ utbud av sport, film och tv-serier via webben. Initiativet är ett första steg mot en helt integrerad tv-tjänst som förutom tv också kan ses på andra skärmar, till exempel dator och smartphone.

Webbtjänsten är tillgänglig för nya och befintliga tv-kunder med någon form av CANAL+ paket från Telia och den nås via www.telia.se. Omfattningen varierar beroende på vilket CANAL+ paket abonnenten har, men det blir sportkanaler och filmer on-demand via CANAL + Play

–  Begreppet ”Any Screen” har blivit ett modeord i branschen och vår ambition är att under 2011 ge kunderna även en tv-tjänst på ”flera skärmar”. Vi erbjuder sedan tidigare musiktjänsten Spotify i mobilen, datorn och tv:n. Nu tar vi första steget inom tv-området, säger Stefan Trampus, chef för Bredbandstjänster på Telia.

– Genom webbaccessen ökar vi tillgängligheten till CANAL+ fantastiska innehåll för Telias tv-kunder. Det ligger helt i linje med vår ambition att ständigt ligga i framkant kring det vi uppfattar att konsumenterna efterfrågar, säger Jonas Eriksson, vd CANAL+.

Erbjudandet i korthet:

• Telias tv-kunder med CANAL+ Film, Sport, Total eller Max kan från och med den 23 november se på film, sport och serier via sin dator.
  • Tjänsten är kostnadsfri för Telias tv-kunder t.o.m 31/3-2011

--------------------------------------------------------------------------------------
Telias presstjänst för journalister kan nås på 0771-77 58 30

Telia är ledande inom mobil kommunikation, fast telefoni, datakommunikation och bredband i Sverige. Vi erbjuder också telefoni, bredband och tv i ett paket. Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Telia kan leverera bredband till 95 procent av hushållen i Sverige och har sju år i rad fått pris för Sveriges bästa mobilnät. Företaget har cirka 10 000 anställda i Sverige, egen kundtjänst och ett stort antal butiker i hela landet. Läs mer på www.telia.se Telia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på www.teliasonera.se