Telia tecknar avtal med Platzer Fastigheter

Telia och Platzer Fastigheter har tecknat ett avtal som omfattar företagare i Platzers fastigheter i Göteborg med omnejd. Uppgörelsen sträcker sig initialt över 5 år.

Samtliga Platzers 677 företagslokaler kopplas upp för att hyresgästerna enkelt ska kunna beställa de tjänster man behöver för sin affärsverksamhet.

– För företag är det en självklarhet att ha en bra och problemfri uppkoppling till ett rimligt pris. Fiberanslutningen gör dessutom att fastigheterna är förberedda för den fortsatta digitala utvecklingen. Jag är glad att samarbetet med Platzer Fastigheter ger oss möjlighet att erbjuda detta till deras hyresgäster, säger Anders Tillander, chef för Telia Operator.

Vi vill kunna erbjuda våra företagslokaler och hyresgäster valfrihet och flexibilitet när det gäller digital uppkoppling. Genom samarbetet med Telia får vi en stark och långsiktig aktör som redan idag kan erbjuda företagstjänster med hastigheter upp till 1 Gigabit/s, säger P-G Persson, VD på Platzer Fastigheter.

Platzer, som är ett av de ledande fastighetsbolagen i Göteborgsområdet, äger, förvaltar och utvecklar ett fastighetsbestånd omfattande cirka 380 000 kvm kommersiella lokaler. Platzer är noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Mid Cap.

För mer information, kontakta gärna Telias presstjänst på 0771-77 58 30 eller besök vårt nyhetsrum telia.se/media.

Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Vi investerar mer än någon annan i ny infrastruktur och nya tjänster. Nu bygger vi det nya digitala Sverige och storsatsar 15 miljarder kronor i utbyggnad av den mobila och fasta infrastrukturen i hela landet. Telia var t.ex. först i världen med att lansera mobilnätet 4G – som närmast kan likna en motorväg för mobilsurf. Samtidigt bygger vi ut det supersnabba fibernätet i kommuner runt om i landet för att möta behovet av alltmer dataintensiva tjänster i hemmet, på jobbet och i övriga samhället. Läs mer på www.telia.se. Telia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på www.teliasonera.com

Citat

Anders Tillander, Telia