Telia tecknar ramavtal med Fastighetsägarna Stockholm

Telia och Fastighetsägarna Stockholm har tecknat ett ramvavtal som innebär att Telia får möjlighet att leverera fiberbaserad uppkoppling på hela 700 mbit/sekund till omkring 5 000 fastighetsägare och bostadsrättsföreningar i Stockholm.

För de boende innebär avtalet att de får tillgång till ett av marknadens mest attraktiva erbjudanden vad avser digital-TV, telefoni och bredband.  Avtalet är på tre år och bygger på att Telia levererar fiberanslutning fram till fastigheten, medan fastighetsägarna själva står för fastighetsnätet.

– Vi ser fram emot samarbetet med Telia. Att kunna erbjuda de boende en snabb och stabil uppkoppling via fiber är något som ses som en självklarhet för allt fler av våra medlemmar, säger Per Forsling Utvecklingschef på Fastighetsägarna Stockholm.

– Vi är glada över att ha fått det här förtroendet. En snabb och stabil uppkoppling till ett rimligt pris är en viktig del av boendet, nu och i framtiden. Jag är glad att vi kan vara med och erbjuda detta till Fastighetsägarföreningen Stockholms medlemmar och deras hyresgäster och bostadsrättsinnehavare, säger Henrik Forssell, säljansvarig på Telia Operator.

För mer information, kontakta gärna Lars Joelsson på 070 577 0237 eller besök Telias nyhetsrum telia.se/media

Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Vi investerar mer än någon annan i ny infrastruktur och nya tjänster. Nu bygger vi det nya digitala Sverige och storsatsar 15 miljarder kronor i utbyggnad av den mobila och fasta infrastrukturen i hela landet. Telia var t.ex. först i världen med att lansera mobilnätet 4G – som närmast kan likna en motorväg för mobilsurf. Samtidigt bygger vi ut det supersnabba fibernätet i kommuner runt om i landet för att möta behovet av alltmer dataintensiva tjänster i hemmet, på jobbet och i övriga samhället. Läs mer på www.telia.se. Telia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på www.teliasonera.com