Telia utser vinnaren i SimCity Challenge

Report this content

På torsdag utses vinnaren i Sim City Challenge där deltagarna har tävlat om att bygga den mest ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbara staden.

När: Torsdagen den 17 oktober kl 12.30
Var: Telia Business Center, Mårbackagatan 11, Farsta
Medverkande: Representanter för Telia, Sweco och Electronic Arts

Telia har under året, tillsammans med Sweco och Electronic Arts, arrangerat tävlingen SimCity Challenge. Tävlingen gick ut på att på att bygga ett långsiktigt hållbart samhälle i spelet SimCity. På torsdag utses vinnaren och de nominerade pristagarna är på plats för att ta emot sina priser.

Utöver prisutdelningen kommer Sverker Hanson från Sweco och berättar om Stockholm 2070 och Ulrika Mattsgård pratar om hur Telias fibersatsningar kan bidra till ett hållbart samhälle.

De nominerade är:
Telia Metropol av Daniel Estenberg från Linköping
New Grove av Daniel Bengtsson från Karlskrona
Imagine av Stefan Åsher från Karlstad

Kom och lyssna en stund, ta en fika eller bara prova spelet!

Välkomna!
Göran Hellgren, Telia
Joakim Swahn, Sweco
Joyce Op, Electronic Arts

www.telia.se/simcity

För mer information, kontakta gärna Helena de Verdier på 0705 51 31 38 eller besök Telias nyhetsrum telia.se/media

Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Vi är Sveriges kommunikationsmotor och investerar mer än någon annan i nät, tjänster och infrastruktur. Telia var först i världen med att lansera 4G – en innovation som gör det möjligt att surfa mobilt, upp till tio gånger snabbare än förut. Under året bygger vi ut fiber, vdsl och 4G för snabbare bredband till ännu fler svenskar. Läs mer på www.telia.se. Telia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på www.teliasonera.com.

Taggar: