Telias videobutik visar film från Stockholm filmfestival

Report this content

Med ”Telia festival on demand” går det att se ett urval av filmerna från årets upplaga av Stockholm filmfestival. Och det bästa av allt – man kan se dem var man vill och när man vill – via Telias digitala videobutik.

Telia har sedan flera år ett givande samarbete med Stockholm filmfestival. Redan 2009 startade det gemensamma projektet ”Telia festival on demand”, där fem festivalfilmer väljs ut och visas i Telias digitala tv-tjänst – ett smidigt sätt att nå ut i hela landet med kvalitetsfilm. Nytt för i år är att filmerna - förutom i den digitala tv-tjänsten - också finns tillgängliga i Telias mobila tjänst Play+ och kan då ses via smartphones, surfplattor och bärbara datorer. De fem filmerna tävlar dessutom om priset ”Telia Film Award”, värt 100 000 kronor. Pengar går till att främja svensk distribution av den vinnande filmen.

Följande filmer går att se via ”Telia festival on demand 2013” under perioden 6-17 november:

Child’s Pose av Calin Peter Netzer
En skarp undersökning av familj, etik och ett korrumperat rättvisesystem som vann Guldbjörnen på Berlins filmfestival, som även har utsetts till Rumäniens Oscarsbidrag för bästa utländska film.

Miele av Valeria Golino
En av Italiens bästa karaktärsskådespelerskor gör här kritikerhyllad regidebut i en stark film om dödsjälp. Miele ägnar sitt liv åt att hjälpa sjuka människor, ibland utan lagen på sin sida. Filmen deltar i festivalens tävlingssektion ”Stockholm XXIV Competition”.

The Nun av Guillaume Nicloux
Efter den franske författaren Denis Diderots klassiska roman Nunnan. En av Frankrikes främsta skådespelerskor, Isabelle Huppert, gör här en mästerlig rolltolkning av en kärlekskrank nunna.

Some Velvet Morning av Neil Labute
Kultregissören Neil Labute (som besöker festivalen) är tillbaka med ett nervpirrande kammarspelsdrama som har beskrivits som en skräckfilm utan blod.

Wounded av Fernando Franco
Imponerande spansk regidebut som väcker frågor kring normer, normalitet och det som står i motsats till detta.

För mer information, kontakta gärna Lars Joelsson på 070 577 0237 eller besök Telias nyhetsrum telia.se/media

Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Vi är Sveriges kommunikationsmotor och investerar mer än någon annan i nät, tjänster och infrastruktur. Telia var först i världen med att lansera 4G – en innovation som gör det möjligt att surfa mobilt, upp till tio gånger snabbare än förut. Under året bygger vi ut fiber, vdsl och 4G för snabbare bredband till ännu fler svenskar. Läs mer på www.telia.se. Telia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på www.teliasonera.com.

Taggar: