TelliQ och Fordonskontroll integrerar sina produkter!

Report this content

TelliQ och Fordonskontroll har inlett ett samarbete för att förbättra sina produkterbjudanden. TelliQs produkter för fordonsuppföljning och GPS-positionering är storsäljare som nu blivit ännu bättre i och med integrationen med Fordonskontroll. Vi kan nu erbjuda ett komplett system för alla svenska fordonsägare där fordonen är i centrum.

Tack vare integrationen med Vägtrafikregistret och andra system ger Fordonskontroll en god överblick över den egna fordonsflottan.

Efter aktivering av tjänst hämtas alla fordon och fordonsuppgifter från Vägtrafikregistret med automatik. Från start finns tillgång till hela fordonsflottan inklusive en kalender med alla aktuella inställelsedatum för kontrollbesiktningar. Finns anmärkningar på något fordon från senaste kontrollbesiktningen har även automatiskt genererade felrapporter skapats.

Övrigt som t ex kan behandlas i systemet:

• Bränsleförbrukning
  • Import av inköp från bränsleleverantör.
  • Statistik över förbrukning och emissioner.
  • Hantering av samtliga kontroller
  • Baseras på tid och/eller körsträcka.
  • Påminner om inställelse och inbokad tid.
  • Ex: Färdskrivare, alkolås, kyl, kran, service etc.

För mer information kring TelliQ, fordonsuppföljning och integrationen med Fordonskontroll, kontakta gärna Marcus Östergårde på 0589-898 20.

Marcus Östergårde
tel: 0589-898 20
e-post: marcus.ostergarde@telliq.com

Om TelliQ

TelliQ-systemet har varit i kommersiell drift sen 2002 och är nu inne i sin 4:e generation.

TelliQ ABs affärsidé är att med användarvänliga produkter leverera automatiserade "fleet management"-lösningar och körjournaler till ägare av företagsbilar, tunga fordon och maskiner i Sverige och Europa. Med TelliQs tjänster kan kunden öka sin lönsamhet genom effektivare hantering av sina resurser och sin tid.