Offentliggörande av utfall för nyttjande av teckningsoptioner av serie TO1

Report this content

Tellusgruppen AB (publ) (”Tellusgruppen” eller "Bolaget") meddelar idag utfallet från nyttjandet av teckningsoptionerna av serie TO1 (”Teckningsoptionerna”), vil­ka emitterades i samband med Bolagets notering på Nasdaq First North Growth Market under det andra kvartalet 2021. Totalt utnyttjades 0 (noll) tecknings­optioner av serie TO1. Utfallet är enligt Bolagets förväntan då aktiekursen varit väsentligt lägre än teckningskursen för TO1 under tecknings­perioden.

Teckningsperioden för utnyttjande av Teckningsoptionerna pågick under perioden från och med den 9 maj 2022 till och med den 23 maj 2022. Teckningskursen per aktie vid nyttjande av Teckningsoptionerna var 10,40 SEK. Totalt utnyttjades 0 (noll) Teckningsoptioner. Aktie­kapitalet samt antalet aktier förblir därmed opåverkat som ett resultat av detta. Bolaget har i sin kassaflödesberäkning inte beräknat ett tillskott av kapital från nyttjande av Tecknings­optionerna.

Rådgivare

Mangold Fondkommission AB är finansiell rådgivare samt emissionsinstitut i samband med utnyttjandet av teckningsoptionerna.

Bijan Fahimi, vd Tellusgruppen AB
bijan.fahimi@tellusgruppen.se
+46 707 167 453

Certified Adviser

Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB som nås på telefonnummer 08-503 015 50 och på e-post, ca@mangold.se.

Om Tellusgruppen AB (publ)

Tellusgruppen är en långsiktig ägare av välskötta bolag inom sektorerna för utbild­ning och för barnomsorg. Koncernen är för närvarande huvudman för 26 förskolor, sex grundskolor och tillhandahåller även barnpassning och läxhjälp.

Tellusgruppen bildades 2012 som moderbolag för Tellusbarn (Tellusbarn grunda­des år 2007) och som plattform för framtida expansion inom utbildnings- och barnomsorgssektorn.

Tellusgruppens affärsidé är att starta, driva och utveckla lönsamma och växande dotterbolag inom sektorerna för barnomsorg och för utbildning. Bolaget ska vara moderbolaget i en koncern som erbjuder och levererar högkvalitativa, nyskapande och efterfrågade verksamheter inom sina respektive områden.