Tellusgruppen öppnar e-postlinje för aktieägare och intressenter

Report this content

Tellusgruppen AB (publ) (”Tellusgruppen” eller ”Bolaget”) inrättar nu en mejladress, investerarfraga@tellusgruppen.se, i ett led att öka tillgängligheten för befintliga aktieägare och nya intressenter. Inskickade frågor kommer att sammanställas och besvaras i anslutning till kommande aktieägarträffar eller kvartalsrapporter.

Vänligen observera att frågor till mejladressen investerarfraga@tellusgruppen.se inte kommer att besvaras per mejl utan endast tas upp i anslutning till kommande kvartalsrapport eller i separata aktieägarträffar. Inskickade frågor som handlar om insiderinformation eller redan kommunicerad information kommer inte att hanteras.

Bijan Fahimi, vd Tellusgruppen AB
bijan.fahimi@tellusgruppen.se
+46 707 167 453

Om Tellusgruppen AB (publ)

Tellusgruppen är en långsiktig ägare av välskötta bolag inom sektorerna för utbildning och för barnomsorg. Koncernen är för närvarande huvudman för 28 förskolor, sju grundskolor och tillhandahåller även barnpassning och utbildningstjänster.

Tellusgruppen bildades 2012 som moderbolag för Tellusbarn (Tellusbarn grundades år 2007) och som plattform för framtida expansion inom utbildnings- och barnomsorgs­sektorn.

Tellusgruppens affärsidé är att starta, driva och utveckla lönsamma och växande dotter­bolag som erbjuder högkvalitativa, nyskapande och efterfrågade verksamheter inom sina respektive områden.

Taggar: