Temporent flyttar in i marknadens mest flexibla modulbyggnad

Temporent har flyttat in i sin egna nya modulserie NOVA, som är marknadens hittills mest flexibla modul. Modulserien utmärker sig genom att vara uppbyggd av moduler som är 14 meter långa och 4 meter breda.

- Vi har arbetat med att utveckla NOVA i flera år. Vi har siktat på att utveckla den mest flexibla modulserien på marknaden, med moduler som har en längd på 14 meter och en bredd på 4 meter. Som jämförelse är de vanliga modulerna på marknaden mellan 9 och 10 meter långa. De extra 4 metrarna ger våra kunder oanade möjligheter när det kommer till planlösning och inredning av kontorsmiljöerna, säger Temporents VD Erik Gutenwik.

För att kunna visa upp modulernas egenskaper har Temporent inrymt sitt nya huvudkontor i Stockholm i NOVA-moduler med enkelrumskontor, dubbelrumskontor, lounger och konferensrum. De har två korridorer, komplett kök, trappor och hiss. På det sättet kan besökarna se på vilket sätt modulerna kan skräddarsys efter specifika verksamheters behov.

- På Temporent har vi filosofin att vi ska ”walk the talk”. Därför har vi alltid haft vårt huvudkontor i våra egna moduler. Det ger oss möjlighet att förbättra modulernas prestanda innan vi går ut med dem brett på marknaden. Än så länge har det bara rört sig om ett fåtal justeringar. Rummen har väl tilltagna ytor med god ventilation, akustik och uppvärmning. Därutöver sörjer de stora fönsterpartierna för att rikliga mängder dagsljus släpps in, vilket bidrar till en god arbetsmiljö, säger Erik Gutenwik.

Modernt uttryck för alla

Med den nya modulserien NOVA har Temporent arbetat intensivt med att minska energiförbrukningen, så att modulerna lever upp till de lagreglerade kraven. Därutöver har de tekniska installationerna uppgraderats samtidigt som det arkitektoniska uttrycket fått ett lyft.

- Estetiskt har vi valt ett minimalistiskt, stramt uttryck. Fasaderna är i en enkel svart färg och har ett modernt uttryck som passar i stort sett alla verksamheter, oavsett vilken bransch de befinner sig i, säger Erik Gutenwik.

Temporent upplever för närvarande stor efterfrågan på förskole- och skolmoduler som ska stå färdiga tills efter sommaren. Intresserade är dock välkomna redan nu att komma förbi huvudkontoret på Hasselgränd 5 i Upplands Väsby för att ta en titt på den senaste designen för modulbyggnader.

Caroline Lind  |  Kommunikationschef |  08-590 99 044 | caroline.lind@temporent.se

Marie Leth Rasmussen   |  Seniorrrådgivare Perfekta PR |  +45 3151 1518   | marie@perfektapr.dk

Temporent startades 1995 och är idag en av Nordens största moduluthyrare med kontor på sju orter i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Kunderna utgörs huvudsakligen av kommuner, landsting och stora företag. Temporent ingår i koncernen Nordic Modular Group AB som ägs av Nalka Invest AB, ett bolag inom Inter IKEA gruppen.

Vi har siktat på att utveckla den mest flexibla modulserien på marknaden
Erik Gutenwik, VD