Tendo AB meddelar utfall i optionsinlösen

Den 8 oktober 2024 avslutades nyttjandeperioden för teckningsoptioner av serie TO 3 som emitterades i samband med Tendo AB:s (”Tendo” eller ”Bolaget”) företrädesemission som genomfördes i mars 2024. Inga teckningsoptioner av serie TO 3 har nyttjats.

Under perioden 24 september fram till och med den 8 oktober 2024 har innehavare av teckningsoptioner av serie TO 3 haft rätt att teckna en (1) ny aktie i Tendo till en teckningskurs om 0,16 SEK per aktie. Inga teckningsoptioner har nyttjats och därmed har ingen aktiekapitalsökning eller förändring av antalet aktier i Bolaget skett. Antalet aktier är således fortsatt 86 286 109 och aktiekapitalet är 1 725 722,18 SEK.

För mer information, vänligen kontakta:

Tendo AB är ett medicintekniskt bolag som utvecklar medicintekniska robotiserade hjälpmedel till personer med funktionsnedsättningar i händerna. Bolagets första produkt, Tendo OneGrip, är en handske med integrerat exoskelett som ger styrka och rörlighet i händerna till personer med begränsad, eller saknad handfunktion till följd av en ryggmärgsskada. Bolaget är beläget i Lund i Sverige. Tendo AB är noterat på svenska Spotlight Stock Market. Mer information på www.tendoforpeople.se.