Tendo AB presenterar idag via FinWire Media

Emissionsaktuella Tendo AB (”Tendo” eller ”Bolaget”) presenterar idag, den 17 mars 2022, kl. 15:00, via livestreamad webbsändning med FinWire Media. Länk till presentationen hittas nedan. Anmälningsperioden i Bolagets emission av units pågår till och med den 28 mars 2022. För mer information om Bolaget och erbjudandet, se Bolagets (www.tendoforpeople.se) eller Sedermera Corporate Finance AB:s (www.sedermera.se) hemsida.

Investerarpresentation med FinWire Media
Datum och tid: 17 mars 2022, kl. 15.00.
Länk till webbsändning: https://www.finwire.tv/webcast/tendo/tendo-ipo-webcast/

Film
Bolaget har även producerat en IPO-film, som finns tillgänglig här:

För mer information om emissionen och den planerade noteringen, vänligen kontakta:
Telefon: +46 (0) 40 615 14 10
E-post: info@sedermera.se
Hemsida: www.sedermera.se

Tendo är ett medicintekniskt bolag som utvecklar medicintekniska robotiserade hjälpmedel. Bolaget är i färd med att utveckla produkten Tendo OneGrip, en handske med ett s.k. integrerat exoskelett, som assisterar personer med begränsad handfunktion till följd av en ryggmärgsskada, ”SCI” (Eng. Spinal Cord Injury). Enligt styrelsens bedömning finns det för närvarande inte något motsvarande robotiserat hjälpmedel, likt Tendo OneGrip, som löser de komplexa behov som en SCI-patient har. Tendo OneGrip är planerad att marknadslanseras i Skandinavien i inledningen av 2023 och framgent siktar Bolaget mot större marknader, såsom USA och Japan.