Tendo AB upptar en bryggfinansiering om 1,5 MSEK

Tendo AB (”Tendo” eller “Bolaget”) har idag ingått avtal om en bryggfinansiering om 1,5 MSEK före transaktionskostnader, från Klosterströmmens Skogar AB ("Långivaren"), i syfte att tillförse ytterligare rörelse- och tillväxtkapital ("Bryggfinansieringen"). Bryggfinansieringen har en uppläggningsavgift om 5,0 procent och löper med en marknadsmässig ränta om 2,0 procent per påbörjad 30-dagarsperiod. Återbetalning av Bryggfinansieringen ska ske i enlighet med överenskommelse med Långivaren.

Bryggfinansieringen

Bolaget har idag ingått ett avtal om en Bryggfinansiering om 1,5 MSEK, före transaktionskostnader från Klosterströmmens Skogar AB. Bryggfinansieringen har en uppläggningsavgift om 5,0 procent på utställd Bryggfinansiering, motsvarande ett belopp om 75 000 SEK och Bryggfinansieringen löper med en marknadsmässig ränta om 2,0 procent per påbörjad 30-dagarsperiod. Återbetalning av Bryggfinansieringen sker i enlighet med överenskommelse med Långivaren. Inga kontanta medel eller andra tillgångar har pantsatts och ingen annan säkerhet har tillhandahållits för att säkerställa Bryggfinansieringen.

Styrelsen bedömer att Bryggfinansieringen ger Bolaget ytterligare finansiellt utrymme för att påskynda Bolagets kommersiella tillväxt och regulatoriska process för CE-märkning av produkten OneGrip.

Rådgivare

Gemstone Capital A/S är finansiell rådgivare och Markets & Corporate Law Nordic AB är legal rådgivare till Bolaget i samband med upphandling av Bryggfinansieringen.

Denna information är sådan som Tendo AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-01-16 14:00 CET.

Hemsida: www.tendoforpeople.se