Tendo beviljas patent i Australien

Tendo AB (”Tendo” eller ”Bolaget”) meddelar idag att Bolaget erhåller patent för mekaniken bakom produkten Tendo OneGrip från patentverket i Australien. Godkännandet är en del i Tendos globala patentstrategi, att skydda Tendo OneGrip på strategiskt viktiga internationella marknader.

Tendo har fått beviljat patent från patentverket i Australien vilket innebär att Tendos första patentfamilj (”Device for moving an arm and a method of operating the device) som täcker Bolagets mångsidiga och energieffektiva mekaniska lösning för att göra Tendo OneGrip lätt och smidig, nu är godkänt på flera europeiska marknader samt i Japan och Australien.

Det kontinuerliga arbetet med att patentskydda Tendos innovationer är av stor vikt för oss och det är därför positivt att ytterligare ett patent har blivit beviljat. Vi fortsätter att arbeta aktivt med vår patentstrategi och godkännandet från patentverket i Australien är glädjande då vår mekanik därmed är skyddad på ytterligare en intressant marknad inför en framtida global expansion av Tendo.”, säger Sofie Woge, VD på Tendo.

Hemsida: www.tendoforpeople.se