Tendo deltar på flera svenska mässor under hösten 2023

Tendo AB (”Tendo” eller “Bolaget”) ökar kommersialiseringsaktiviteterna och som ett led i detta kommer Bolaget delta på tre svenska mässor i höst för att visa upp Tendo OneGrip och träffa potentiella kunder och samarbetspartners. Först ut är Hjälpmedel och Föreningsmässan på Funktionsrätt i Linköping den 7 september.

Som ett led i att driva kommersialiseringen av Tendo OneGrip satsar Tendo nu på att öka synligheten och kännedomen om Tendo och dess produkt och Bolaget kommer under hösten att medverka på ett flertal svenska mässor. Den 7 september kommer bolaget ställa ut på Hjälpmedel och Föreningsmässan på Funktionsrätt i Linköping, därefter deltar Tendo på branschmässan Ortopedteknik 2023 mellan den 11–12 september och den 25–26 oktober på Fokus Hjälpmedel på Stockholmsmässan.

”Medverkandet på de kommande mässorna är en strategisk möjlighet för oss att arbeta med vår kommersialisering genom att förstärka vår närvaro inom branschen för medicinska hjälpmedel. Genom vårt deltagande där vi visar upp vår produkt OneGrip ökar vi inte bara vår synlighet, utan bidrar även till att kunna föra dialog med potentiella kunder och samarbetspartners som befinner sig där.”, kommenterar Sofie Woge, VD för Tendo.

Om mässorna

Hjälpmedel och Föreningsmässan på Funktionsrätt i Linköping, 7 september

Hjälpmedel och Föreningsmässan är en mässa för funktionshinderföreningar i Linköping kommun där bland annat nya innovativa hjälpmedel presenteras. Mässan hålls den 7 september och  anordnas av Funktionsrätt som är ett oberoende samarbetsorgan för funktionshindersföreningar i Linköping. Tendo kommer att finnas på plats som utställare för att nätverka och visa upp Bolagets produkt OneGrip.

Ortopedteknik 2023, 11–12 september

Ortopedteknik 2023 anordnas av Ortopedtekniska Branschrådet som samlar 50 ortopedtekniska enheter, både privata och offentligt drivna, som är spridda över hela Sverige. Ortopedteknik 2023 är en branschmässa för ortopedingenjörer som hålls mellan den 11–12 september i Stockholm.

Fokus Hjälpmedel på Stockholmsmässan, 25–26 oktober

På Fokus Hjälpmedel samlas beslutsfattare på olika nivåer, allt från inköpare i kommuner och regioner till vårdpersonal, förskrivare och hjälpmedelskonsulenter samt brukare. Det centrala för mässan är leverantörsutställningen av det senaste inom medicintekniska hjälpmedel, fortbildningsaktiviteter och seminarier. Programmen utformas tillsammans av de lokala hjälpmedelsorganisationerna och hjälpmedelsföretagen inom Swedish Medtech. Mässan arrangeras på Stockholmsmässan och pågår den 25–26 oktober. Tendo som har en egen monter kommer ges möjlighet att demonstrera Tendo OneGrip och nätverka med användare, förskrivare, betalare och möjliga samarbetspartners.