Tendo tecknar distributionsavtal med Ortopro AS

Report this content

Tendo AB (”Tendo” eller ”Bolaget”) har idag ingått slutgiltigt distributionsavtal med Ortopro AS för att marknadslansera Tendo OneGrip på den norska marknaden. Det tecknade avtalet åtföljs av den avsiktsförklaring (LoI) parterna undertecknade tidigare i april 2024.

Sedan vi inledde vår kommersialisering av Tendo OneGrip förra året har den skandinaviska marknaden varit vårt största fokusområde. Det är glädjande att vi genom detta distributionsavtal nu har nått den stora milstolpen att kunna tillhandahålla vår produkt till samtliga länder i Skandinavien", kommenterar Sofie Woge, VD för Tendo.

Tendo är i kommersialiseringsfas av sin individanpassade Tendo OneGrip och har sedan tidigare tecknat distributörsavtal i Danmark och har egen direktförsäljning för den svenska marknaden. Genom det ingångna distributionsavtalet med Ortopro AS för den norska marknaden expanderar Tendo sin kommersiella närvaro till att täcka hela Skandinavien.

Hjälpmedel som hjälper ryggmärgsskadade till ett bättre och mer aktivt liv är högt eftertraktat i Norge och vi ser väldigt mycket fram emot att tillsammans med Ortopro AS marknadslansera vår Tendo OneGrip och därigenom bidra till att möta detta stora behov", kommenterar Peter Andersson, Commercial Lead för Tendo.

Om Ortopro AS

Ortopro AS grundades 2001 och är en leverantör av proteser, ortoser, material, maskiner och mjukvara till den ortopediska industrin i Skandinavien. Företaget är en del av Blatchford Ortopedi AS som är en av Norges ledande ortopediska kliniker.

För mer information om Tendo, vänligen kontakta:
Sofie Woge, VD, Tendo
Telefon: (+46) 760 - 21 22 13
E-post: sofie@tendoforpeople.se

Hemsida: www.tendoforpeople.se

Kort om Tendo
Tendo AB är ett medicintekniskt bolag som utvecklar och säljer medicintekniska robotiserade hjälpmedel till personer med funktionsnedsättningar i händerna. Bolagets första produkt, Tendo OneGrip, är en handske med integrerat exoskelett som ger styrka och rörlighet i händerna till personer med begränsad, eller saknad handfunktion till följd av en ryggmärgsskada. Bolaget är beläget i Lund i Sverige. Tendo AB är noterat på den svenska Spotlight Stock Market. Mer information på www.tendoforpeople.se.