Artificial Solutions skriver kontrakt med stort amerikanskt multinationellt företag

Report this content

Artificial Solutions® (SSME: ASAI), den ledande leverantören inom konversationell AI, undertecknar kontrakt om att integrera bolagets teknik i ett stort Nordamerikanskt teknik bolags kundtjänst. Avtalet är initialt värt 650 000 kronor per år i återkommande abonnemangsintäkter. Den totala intäkten avgörs av systemanvändningen över tid, så kallade API call-intäkter. Kunden kan potentiellt generera fler än 2,5 miljoner API calls per månad.

Lösningen kommer att stödja både chat och tal och levereras på Microsofts molnplattform Azure.

Kunden valde LUIS^Teneo, en SaaS-baserad utvecklingssvit och driftsmiljö anpassad för organisationer som använder Microsoft LUIS. Med LUIS^Teneo kan man bygga, skala och underhålla LUIS-baserad konversationell AI med mindre resurser till snabbare affärsnytta.

”Valet av Artificial Solutions är en starkt bevis på att vår lösning är marknadsledande inom språkbaserad AI”, säger Artificial Solutions VD Per Ottosson.

Med Artificial Solutions lösningar för konversationell AI kan företag och organisationer snabbt bygga en global toppnivå-lösning och sedan successivt lokalisera den till fler språk och regioner. Genom att eliminera behovet av att helt bygga om en chatbot varje gång ett företag vill utöka sin räckvidd kan man lättare expandera med fler språk när man behöver.

Artificial Solutions prisbelönta utvecklingsplattform Teneo gör det möjligt för utvecklare och affärsanvändare att samarbeta och bygga AI-applikationer för konversationer mellan människor och system. Teneo fungerar på alla kanaler och enheter och mot alla sorters tjänster och är marknadens mest omfattande plattform för konversationell AI. Den stöder för närvarande 84 språk, vilket täcker nästan 40% av världens befolkning.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Per Ottosson, CEO, Artificial Solutions
Mejl: per.ottosson@artificial-solutions.com

Om Artificial Solutions International AB(publ)

Artificial Solutions® (SSME:ASAI) är det ledande bolaget inom konversationsbaserad AI. Vi möjliggör för människor att kommunicera med applikationer, webbplatser och uppkopplade saker i vardagliga, människolika naturliga språk via röst, text, beröring eller gester.

Vår produkt Teneo®, gör det möjligt för organisationer att, tillsammans med utvecklare, skapa sofistikerade och mycket intelligenta konversationsbaserade AI-lösningar på 86 språk och dialekter för flera plattformar och kanaler. Möjligheten att analysera och dra nytta av enorma mängder konversationsdata är helt integrerad i Teneo, vilket ger oöverträffade insikter om kundernas beteende.

Artificial Solutions AI-teknologi gör det enkelt att implementera ett brett spektrum av konversationsbaserade AI-lösningar, såsom virtuella assistenter, konversationsbottar, talbaserade konversationsgränssnitt för smarta uppkopplade saker med mera. Teknologin används dagligen av miljontals människor i hundratals implementeringar inom såväl privat som offentlig sektor över hela världen.

För mer information, vänligen besök www.artificial-solutions.com.