Ny version av prisbelönt e-postserver

Ny version av prisbelönt e-postserver - Filterfunktion innehållskontrollerar bifogade filer IT-säkerhetsföretaget TenFour presenterar idag en uppgraderad version av den prisbelönta e-postservern TFS Secure Messaging@-Server. Den nya versionen 4.61 innehåller en ny funktion som öppnar och innehållskontrollerar bifogade filer. TenFours Secure Messaging-Server har försetts med en applikation från amerikanska IntraNet Solutions som filtrerar innehållet i de filer som medföljer e-posten. Servern kan nu söka igenom bifogade filer efter förutbestämda ord eller ordkombinationer och centralt blockera e-post som innehåller icke önskvärda ord. - Vår nya server ger våra kunder en bättre kontroll över informationsflödet in och ut ur organisationen. Servern kontrollerar att e-post som innehåller vissa ord till exempel känslig och affärskritisk information inte skickas till obehöriga. Vi tror att servern kommer att möta en stor uppskattning bland våra kunder, säger Christer Wallberg, VD för TenFour. TFS SM-Servern fungerar som en brandvägg för e-post och tillåter en central administration av viktiga säkerhetsfunktioner som kryptering, innehållskontroll, viruskontroll och elektronisk signering av e-post. TenFours server har fått en rad utmärkelser bland annat av USA:s populäraste säkerhetstidning, SC Security Magazine. Servern visade sig vara mycket tillförlitlig under vårens angrepp av bland annat "I love you"-viruset. Företag och organisationer som installerat TFS SM-Server med en virusscanner klarade sig i princip oskadda från dessa angrepp. - Vi är mycket glada över att TenFour valt att installera Outside In Content Access i den nya TFS SM-Servern. Genom att integrera Outside In i servern, kan TenFours användare på ett säkert sätt få tillgång till information som skickas i bilagor med e-posten, säger Scott Norder, chef för Information Exchange på IntraNet Solutions. Bilder på TFS Secure Messaging@-Server finns på TenFours hemsida: www.tenfour.se För ytterligare information, vänligen kontakta: Christer Wallberg, VD, TenFour, tel. 08-50 86 80 20 alt. 0733-86 80 20 Ulrika Gustafsson, marknadschef för Norden, TenFour, tel. 08-50 86 83 25, alt. 0733-868325 Besök även TenFours hemsida : www.tenfour.se Det svenska IT-företaget TenFour levererar heltäckande säkerhetslösningar för e-posthantering. Företaget marknadsför både egenutvecklade och licensierade produkter. Dotterbolaget Xtreme Data Consulting tillhandahåller skräddarsydda konsult- och utbildningstjänster inom e- postsäkerhet och meddelandehantering. Företaget har 85 anställda och finns representerat i Sverige, USA och Storbritannien. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/28/20001128BIT00700/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/28/20001128BIT00700/bit0002.pdf