TenFour-bolag utvecklar samarbetet med holländska Fenestrae

Report this content

TenFour-bolag utvecklar samarbetet med holländska Fenestrae - Xtreme Data återförsäljare av mobil e-postserver Xtreme Data Consulting - ett företag i TenFour-koncernen - fördjupar samarbetet med det holländska mjukvaruföretaget Fenestrae. Xtreme Data är återförsäljare av hela Fenestraes sortiment med bland annat Mobile Data Server och Faxination i Norden. Xtreme Data marknadsför och säljer Fenestraes Mobile Data Server som ger användaren tillgång till bland annat e-post i mobilen. Samarbetet innebär att Xtreme Data tar sig in på en ny marknad med en kraftigt ökande efterfrågan. En undersökning av konsultföretaget Tantau visar att 96 procent av drygt 300 tillfrågade vill använda en webbkopplad mobiltelefon för att läsa sin e-post. Det är den tillämpning som efterfrågas av flest personer. - Med Fenestraes Mobile Data Server kan vi erbjuda våra kunder mobila e- postlösningar. Servern ger tillgång till e-post och annan viktig information via mobiltelefonen och utgör ett viktigt komplement till våra övriga produkter och tjänster för e-post och meddelande-hantering, säger Bengt Bössfall, produktchef på Xtreme Data/TenFour. Fenestrae är en av världens ledande leverantörer av mjukvaror för mobil informationshantering. Fenestraes Mobile Data Server gör det möjligt att via mobiltelefonen ladda hem information från Microsoft Exchange och Outlook samt information från interna nätverk och databaser. Företaget levererar produkter till kunder i över 60 länder genom ett nätverk av distributörer och återförsäljare. Bland företagets kunder finns Barclays Bank, Compaq, AT&T, BMW och General Electric. - Samarbetet ger oss en bättre möjlighet att ta hand om den växande efterfrågan på våra produkter i regionen. Xtreme Datas kunskap inom Microsoft Exchange och TenFours fokus på säker e-post kompletterar Fenestraes lösningar för meddelandehantering, säger Ilja Nesenbrand, ansvarig för den nordiska regionen på Fenestrae. För TenFour innebär samarbetet att sortimentet av produkter och tjänster som företaget erbjuder inom området meddelandehantering breddas. TenFour har en omfattande erfarenhet av att utveckla lösningar för säker e-post. Verksamheten är nu inriktad på tre områden IT-säkerhet, meddelandehantering och utbildning. Xtreme Data/TenFour och Fenestrae ställer tillsammans ut sina produkter och tjänster på Networks Telecommässa i Stockholm, som öppnar onsdagen den 20 september. För ytterligare information, vänligen kontakta: Bengt Bössfall, produktchef Xtreme Data/TenFour, tel 08-594 410 00 alt. 0733-86 83 30 Besök även TenFours och Xtreme Datas hemsidor : www.tenfour.se och www.x3m.se TenFour är ett svenskt IT-säkerhetsföretag som utvecklar och marknadsför heltäckande säkerhetslösningar för e-posthantering. Företaget har drygt 100 anställda och finns representerat i Sverige, USA och Storbritannien. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/20/20000920BIT00580/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/20/20000920BIT00580/bit0002.pdf