TenFours nyckelprodukt får högsta betyg i stort amerikanskt test

TenFours nyckelprodukt får högsta betyg i stort amerikanskt test Framgångarna fortsätter för det svenska IT-säkerhetsföretaget TenFour och dess produkter för säker e-posthantering. USA:s mest lästa säkerhetstidning, SC Security Magazine, utser i sitt senaste nummer TenFours lösning för säker e-post till klar testvinnare. TFS Secure Messaging Server får högsta möjliga betyg i samtliga sju testkategorier: 5 stjärnor av fem möjliga. - Det här bevisar återigen att vårt koncept och våra produkter håller yppersta världsklass, säger Christer Wallberg, VD för TenFour. SC Security Magazine prisar bland annat TFS Secure Messaging Server för dess stora flexibilitet och framhåller särskilt möjligheterna till olika säkerhetsnivåer för olika individer och/eller grupper av användare. Tidningen hittar inget att anmärka på utan ger TFS Secure Messaging Server högsta betyg vad gäller allt från ²användarvänlighet² till ²prestanda² och ²valuta för pengarna². I sin sammanfattning konstaterar tidningen: ²This is a compact system that fulfils its brief extremely well.² - Vi är självklart oerhört nöjda med testresultatet. TFS Secure Messaging Server är en mycket viktig del i vårt heltäckande säkerhetsutbud för att klara alla de komplexa säkerhetsproblem som är förknippade med e-post. Att en av världens mest välrenommerade säkerhetstidningar ger oss högsta betyget visar att vi satsat rätt, säger Christer Wallberg, VD för TenFour. Sedan starten 1991 har TenFour fått ett flertal omnämnande och utmärkelser för sina produkter. Förra året utsåg Kapital Data, en välrenommerad norsk datatidskrift, TFS Secure Messaging Server till ²Årets Säkerhetsprodukt². TFS Secure Messaging Server kan hantera betydligt fler uppgifter än en traditionell server och är snarast att likna vid en brandvägg för e-post. Produkten har utvecklats för att användaren på enklast möjliga sätt centralt skall kunna verifiera, skydda och kontrollera all e-posttrafik. Alla säkerhetsfunktioner såsom kryptering, viruskontroll och digital signering av e-post administreras centralt på servern. Tack vare att funktioner som kryptering och viruskontroll kan skötas centralt på servernivå och inte bara på klientnivå, undviks risken att enskilda användare glömmer att kryptera eller på annat sätt skydda sin e-post. I sin senaste utredning ²Postrummet² rekommenderar Statskontoret just denna typ av lösning. TenFour har sedan starten sålt sina produkter till mer än 13 000 företag och myndigheter världen över. Bland dem som skyddar sin e-post med hjälp av TFS Secure Messaging Server märks bland annat Riksrevisionsverket, Riksdagen, Smittskyddsinstitutet, Victor Hasselblads AB mfl. För ytterligare information, vänligen kontakta: Christer Wallberg, VD, TenFour, 08-594 410 00 alt. 0708-20 68 62 Besök även TenFours hemsida: www.tenfour.se TenFour är ett svenskt IT-säkerhetsföretag som utvecklar och marknadsför produkter och tjänster för säker e-posthantering. Företaget har 65 anställda och finns representerat i Sverige, USA, Storbritannien och Australien. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/10/20000310BIT00370/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/10/20000310BIT00370/bit0002.pdf