• TENFOUR/

Världsmarknad öppnas för Internet-säkerhetsföretaget TenFour - tecknar globalt distributionsavtal med Lotus Det svenska IT-säkerhetsföretaget TenFour har tecknat ett världsomspännande distributions- och samarbetsavtal med IBM:s dotterbolag Lotus Development Corporation. Avtalet innebär att TenFours programvara TFS Gateway blir en av - komponenterna i Lotus koncept Super.move samt att TenFour får tillgång till Lotus återförsäljare och partnerföretag världen över. Super.move är ett initiativ från Lotus för att underlätta för kunder att byta från ett existerande e-postsystem till Lotus Notes. TFS Gateway fungerar som ett verktyg för att göra övergången transparent och driftsäker. TFS Gateway är en prisbelönt programvara som kopplar ihop olika e-postsystem med varandra och som idag sålts till över 12.000 företag världen över. - Lotus tog fram Super.move för att göra byten av e-postsystem så problemfria som möjligt. Att kunna lägga till TFS Gateway till våra andra verktyg innebär att vi tar ytterligare ett viktigt steg i den riktningen, säger Pat Ilume, Lotus chef för Messaging. Lotus Development Corporation är ett dotterbolag till IBM som grundades 1982. Lotus är den globala ledaren inom lösningar för meddelandehantering och grupprogramvara, som gör det möjligt för företag av alla storlekar att kommunicera, samarbeta och göra affärer via Internet. Under 1989 revolutionerade Lotus sättet på vilket Internet-anslutna kunskapsresurser samarbetar, då företaget introducerade konceptet grupprogramvara genom lanseringen av Lotus Notes. Lotus säljer och marknadsför sina produkter i mer än 80 länder världen över. - Att Lotus, som är en av världens främsta programvaruutvecklare, godkänt våra produkter öppnar dörrarna för oss hos samtliga deras partnerföretag och återförsäljare världen över. Det ger oss en unik möjlighet att sälja våra produkter på marknader där vi i dag inte finns eller har så starka kanaler, säger TenFours VD, Christer Wallberg. För ytterligare information kontakta: Christer Wallberg, VD Tenfour Sweden AB, Tel: 08-594 410 00 alt. 0708-20 68 62, Besök även gärna TenFours hemsida: www.tenfour.se TenFour Sweden AB är ett svenskt Internetföretag som utvecklar och marknadsför produkter för säker e-posthantering. Företaget har 55 anställda och finns representerat i Sverige, USA, Storbritannien och Australien. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/09/16/19990917BIT00120/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/09/16/19990917BIT00120/bit0002.pdf