Tengbom expanderar i Öresundsregionen och startar landskapsstudio i Malmö

För att erbjuda våra kunder i Öresundsregionen helhetslösningar inom arkitektur utvecklar vi nu Region Syd. Genom att komplettera med den pusselbit som hittills saknats är vi nu en fullserviceleverantör av arkitektur även i södra Sverige.

Ansvarig för verksamheten i Malmö blir Malin Ingemarsdotter Jönsson. Tillsammans med Ann Bergsjö, landskapsarkitekt från Alnarps Lantbruksuniversitet, kommer hon att bygga upp verksamheten inom Landskapsarkitektur i Region Syd. Målsättningen är att gruppen ska växa till minst fem personer under året. Geotekniktrafikplanerare – Genom starten av vår avdelning för landskapsarkitektur blir vi en bred samarbetspartner med såväl stadsplanering, inredning som byggnadsarkitektur, säger Mats Åsemo, Regionchef Syd. På Tengbom Landskap är vi ett 40-tal landskapsarkitekter, gatu/VA- och anläggningsingenjörer. Vi erbjuder tjänster inriktade på gestaltning, planering och projektering. Vi utför även olika typer av utredningar som till exempel landskapsanalyser, parkplaner och kultur- och trädinventeringar. Vårt mål är att skapa tilltalande lösningar som samspelar med människans behov och platsens förutsättningar. Nu ökar våra möjligheter att vara med och påverka den totala utformningen av miljön vilket är spännande och utmanande för oss och positivt för våra kunder.