Tengbom får stort inredningsuppdrag

Det är nu klart att det blir Tengbom som får uppdraget att inreda TeliaSoneras nya huvudkontor för över 3 000 medarbetare i Arenastaden i Solna. Hyresvärd är Fabege och inflyttning beräknas ske under våren 2016.

Tengboms arkitekter har fått uppdraget att ansvara för inredningen av TeliaSoneras nya aktivitetsbaserade huvudkontor om 46 000 kvm i Arenastaden i Solna. Kontoret byggs ovanpå det nya stora köpcentrumet Mall of Scandinavia som planeras invigas hösten 2015.

Tengboms inredningsuppdrag omfattar programarbete, planlösningar och framtagandet av ett varumärkesbaserat gestaltnings- och inredningskoncept för det nya huvudkontoret.

- Vi är mycket stolta över detta utmanande uppdrag åt TeliaSonera. Tengboms roll som Sveriges ledande arkitektkontor när det gäller stora och komplexa inredningsuppdrag har stärkts ytterligare med denna affär och kompletterar tidigare prestigeprojekt såsom bl.a. Vattenfall, Google, EY och Swedbank. Tillsammans med TeliaSonera ska vi nu skapa ett inspirerande och hållbart aktivitetsbaserat kontor som blir attraktivt för både kunder och medarbetare, säger Anna Cyrén, Tengboms Studiochef för Inredning i Stockholm.

För ytterligare information:
Anna Cyrén, Studiochef Inredning, Tengbom, 08-412 53 30
Johanna Munck af Rosenschöld, Kontorschef Stockholm, Tengbom, 08-412 52 58
Clara Bolinder-Lundberg, Kommunikationschef, Tengbom, 070-719 84 43 cbl@tengbom.se

Tengbom är ett av Nordens äldsta och ledande arkitektkontor. Vår vision är att skapa en innovativ och tidlös arkitektur som är levande med hus och miljöer som människor vill besöka, bo och arbeta i. Tengbom har ca 500 medarbetare fördelade på tolv orter i Sverige och Finland. Tengbom grundades 1906 av Ivar Tengbom, förgrundsgestalt inom svensk arkitektur.

Vi är mycket stolta över detta utmanande uppdrag åt TeliaSonera. Tengboms roll som Sveriges ledande arkitektkontor när det gäller stora och komplexa inredningsuppdrag har stärkts ytterligare med denna affär och kompletterar tidigare prestigeprojekt såsom bl.a. Vattenfall, Google, EY och Swedbank. Tillsammans med TeliaSonera ska vi nu skapa ett inspirerande och hållbart aktivitetsbaserat kontor som blir attraktivt för både kunder och medarbetare.
Anna Cyrén, Tengboms Studiochef för Inredning i Stockholm.