Tengbom fortsätter att satsa i Öresundsregionen

Ett av Nordens ledande och snabbast växande arkitektföretag, Tengbom, fortsätter sin utveckling i Öresundsregionen genom att anställa Staffan Holfelt som ny studiochef i Malmö. Han kommer senast från sin post som VD på det egna företaget Staffan Holfelt Arkitekter och Tengbom har som avsikt att rekrytera samtliga av hans medarbetare.

Tengbom har under de senaste åren vuxit kraftigt med visionen att bli Sveriges ledande arkitektföretag och som ett led i detta anställs Staffan Holfelt som ny studiochef i Malmö. Staffan kommer närmast från en post som VD i det egna företaget Staffan Holfelt Arkitekter. Tengbom har som avsikt att rekrytera samtliga av hans medarbetare och tack vare detta kan Malmökontoret nu erbjuda kompetens inom Tengboms alla affärsområden; arkitektur, inredning, stadsbyggnad, landskapsarkitektur och projektledning.

Staffan ersätter Christer Blomqvist som studiochef. Christer kommer att vara fortsatt verksam på Tengbom i Malmö som uppdragsansvarig arkitekt.

 – För mig innebär Tengbom en kvalitetsstämpel och en möjlighet att bredda mitt yrkesutövande. Att ingå i Tengbom betyder också att jag kan erbjuda mina befintliga kunder ytterligare kompetens och resurser. Jag ser fram emot att få vara en del av Tengboms expansion i Öresundsregionen, säger Staffan Holfelt.

 – Rekryteringen av Staffan och hans medarbetare innebär att vi nu tar ytterligare ett offensivt utvecklingssteg. Med sammanlagt 60 medarbetare i Öresund fördelat på fem studios har Tengbom etablerat en stark, lokal organisation med samlad kapacitet och kompetens, säger Mats Åsemo, regionchef Syd.

För ytterligare information, kontakta:

Mats Åsemo, Regionchef Syd tel: 040-641 31 22, e-mail: mats.asemo@tengbom.se

Karin Fagerberg, Kontorschef Malmö tel: 040-641 31 20, e-mail: karin.fagerberg@tengbom.se

Tengbom är ett av Nordens ledande arkitektkontor och står för en framåtblickande och levande arkitektur, en arkitektur som fyller sin funktion – i dag och i morgon. Tengbom har omkring 500 medarbetare fördelade på elva orter i Sverige. Tengbom grundades 1906 av Ivar Tengbom, föregångsgestalt inom svensk arkitektur. För mer info se www.tengbom.se.