Tengbom fortsätter sin utveckling i Öresundsregionen

​Karin Fagerberg lämnar Fojab Arkitekter och tjänsten som vice VD och blir kontorschef på Tengbom i Malmö från och med den 1 september. Uppdraget handlar om att utveckla och utöka verksamheten i Öresundsregionen. På Fojab Arkitekter ansvarade Karin bland annat för uppbyggnaden av bolagets Stadsbyggnadsavdelning.

Karin har en bred och gedigen erfarenhet och en god kännedom om marknaden i södra Sverige och är utbildad arkitekt vid Lunds Tekniska Högskola.

– Karin Fagerberg blir en stor tillgång för Tengbom. Hennes kunskap, erfarenhet och kontaktnät kommer att stärka bolaget och vara en viktig del i vår fortsatta utveckling, konstaterar Mats Åsemo, Regionchef Syd för Tengbom.

Den tidigare kontorschefen Christer Blomqvist som framgångsrikt har byggt upp Tengboms verksamhet i Malmö kommer att fortsätta som studiochef på Malmökontoret. Tengboms verksamhet i Öresundsregionen omfattar idag ca 45 medarbetare med egna avdelningar för Stadsbyggnad, Landskap, Inredning och Byggnadsarkitektur.

För ytterligare information, kontakta:
Mats Åsemo, Regionchef Syd, Tengbom, telefon: +46 40 641 31 22 eller gå in på
www.tengbom.se

Tengbom är ett av Nordens ledande arkitektföretag med omkring 350  medarbetare i Malmö, Helsingborg, Göteborg, Kalmar, Uppsala, Umeå och Stockholm. Affärsidén är att erbjuda ett fullt sortiment av arkitekturtjänster som leder till framåtblickande och kreativ arkitektur inom alla arkitekturens områden.