Tengbom och Offecct i nytt samarbete om framtidens dynamiska mötesplatser

Ett av Nordens ledande arkitektföretag, Tengbom, och en av de främsta producenterna av möbler och inredning till offentliga miljöer, Offecct, inleder ett samarbete för att utveckla dynamiska mötesplatser.

Tengbom har lång erfarenhet av publika miljöer och har till exempel medverkat i förnyelsen av Stockholms Centralstation, Nya Karolinska Sjukhuset, Vattenfalls nya Huvudkontor samt Psykiatrins hus i Uppsala.

Offecct arbetar med att utveckla och tillverka möbler och annan inredning till just sådana mötesplatser.

Gemensamt för de båda företagen är den omfattande kunskapen om människan, material och ergonomi i det stora och varierade behovet av mötesplatser.

– Samarbetet med Tengbom ger oss ökade möjligheter att ta fram nya designlösningar för att svara mot de behov som dagens och framför allt morgondagens mötesplatser kommer att ställa, säger Kurt Tingdal, VD på Offecct.

– Vi är glada över samarbetet med Offecct. Det är ett långsiktigt och strategiskt utvecklingsprojekt som spänner över många av våra kompetensområden. Vi kommer gemensamt att ta fram ny produktplattform av kreativa och dynamiska lösningar för att fortsätta vara ledande i utvecklingen av framtidens mötesplatser, säger Jacob Sahlqvist, Produktutvecklingsansvarig på Tengbom.

Jacob Sahlqvist, Produktutvecklingsansvarig på Tengbom.

031-60 64 78, jacob.sahlqvist@tengbom.se

OFFECCT AB utvecklar, tillverkar och marknadsför formgivna möbler som medverkar till att skapa kreativa mötes platser inom företag och organisationer. Sedan många år samarbetar företaget med världsledande formgivare gällande produktutveckling. Företaget finns representerade i 47 länder om omsätter ca 115 milj. SEK. För mer info se www.offecct.se.

TENGBOM är ett av Nordens ledande arkitektkontor som står för en banbrytande och levande arkitektur med hus och miljöer som människor vill besöka, bo och arbeta i. Tengboms har omkring 480 medarbetare på tio kontor runt Sverige. Tengbom grundades 1906 av Ivar Tengbom, föregångsgestalt inom svensk arkitektur. www.tengbom.se