Tengbom utser Magnus Nilsson till ny kontorschef i Malmö

Magnus Nilsson går från sin tjänst som kontorschef i Helsingborg till motsvarande roll i Malmö. Magnus uppdrag är att ytterligare stärka Tengboms varumärke i regionen och fortsätta Malmökontorets starka utveckling med ökat fokus på strukturer och processer.

Magnus Nilsson, Arkitekt SAR/MSA, är i grunden Lundaekonom och utbildad arkitekt i Oregon, USA. Han har arbetat på Tengbom i Öresundsregionen i fyra år, varav två som kontorschef i Helsingborg. Där har han framgångsrikt drivit verksamheten och ökat från 18 anställda till 22. Magnus har arbetat med uppdrag som Fyrishov multihall och KKH - Konsert, Kongress och hotell i Malmö. Magnus uppgift blir nu att säkerhetsställa att Tengbom kan möta den växande efterfrågan i regionen.

- Kontoret i Malmö har de två senaste åren fördubblat sin verksamhet och har varit dragloket i Tengboms tillväxt i Öresundregionen. Magnus är en välmeriterad arkitekt men också en stark ledare. Jag är glad att han kommer att fortsätta att utveckla Malmökontoret och tillsammans med övriga medarbetare ytterligare stärka Tengboms varumärke i regionen. säger Mats Åsemo, regionchef Syd.

- Tengbom har etablerat sig som ett av de ledande arkitektföretagen i Malmö. Med ett arbete på bred front har Tengbom på kort tid skapat starka kundrelationer. Det är viktigt att vi behåller och utvecklar dessa relationer och samtidigt fortsätter att såväl bredda som fördjupa vårt erbjudande inom arkitekturens alla områden. säger Magnus Nilsson.

Magnus Nilsson tillträder sin nya tjänst vid årsskiftet. Arbetet med att rekrytera ny kontorschef till Helsingborgskontoret pågår.

För ytterligare information, kontakta:
Mats Åsemo, regionchef Syd, tel: 040-641 31 22, e-mail: mats.asemo@tengbom.se
Magnus Nilsson, tel: 042-28 78 11, e-mail: magnus.nilsson@tengbom.se

Tengbom är ett av Nordens ledande arkitektkontor och står för en framåtblickande och levande arkitektur med hus och miljöer som människor vill besöka, bo och arbeta i. Tengbom har omkring 550 medar­betare fördelade på elva orter i Sverige. Tengbom grundades 1906 av Ivar Tengbom, föregångsgestalt inom svensk arkitektur.

Magnus Nilsson
Mats Åsemo, regionchef Syd