Tengboms Jannice Johansson Steijner tar tag i branschfrågorna

Den 17 maj blev Jannice Johansson Steijner invald i Svenska Teknik&Designföretagens (STD-företagen) styrelse.

Jannice Johansson Steijner, arkitekt SAR/MSA och partner i Tengbom, valdes idag till ledamot i bransch- och arbetsgivarorganisationen STD-företagens styrelse. I och med detta förtroendeuppdrag ger hon Tengbom stora möjligheter att vara med och driva branschfrågor.

- Vi är ett stort företag och med tyngden av 550 drivna medarbetare och experter ser jag fram emot att bidra med vårt perspektiv framförallt vad gäller framtidens bostadsbyggande. Branschen ligger efter idag med lagar och regler som inte är relevanta. Här har Tengbom mycket att bidra med i debatten – inte minst med vår kunskap kring digitaliseringens intåg och hur den påverkar våra framtida livsmiljöer och samhället i stort, säger Jannice Johansson Steijner.

Andra frågor som är minst lika viktiga för branschen är att bejaka arkitektens roll i värdekedjan och att ta rätt betalt för tjänsterna vi utför. Likaså har exporten av arkitekttjänster blivit högaktuell, något vi gärna medverkar till att driva vidare och skapar goda förutsättningar för, både för branschen som helhet och för våra egna anställda.

- Hela branschen står  inför en situation nu där det finns stora möjligheter att ta plats och visa på arkitektens roll, kunskap och helhetsperspektiv. Här vill Tengbom självklart vara med och vi ser Jannice Johansson Steijners roll i STD-företagens styrelse som en unik chans att bidra till och driva bransch- och strategifrågor som rör hela samhällsbyggnadssektorn, säger Johanna Frelin, vd på Tengbom.

För mer information, kontakta:
Emelie Mannheimer
Marknads- och kommunikationschef Tengbom

Tengbom är ett av Nordens främsta arkitektkontor. Vår yttersta uppgift är att göra världen till en bättre plats att leva på. Det gör vi genom att rita hus och miljöer som är mänskliga, vackra, användbara och innovativa. Vi är omkring 550 personer som arbetar tillsammans, fördelade på ett tiotal kontor. Tengbom grundades 1906 och har ritat många av Sveriges mest kända och omtyckta byggnader. I februari 2016 rankades vi som det fjärde mest innovativa arkitektkontoret i världen av Fast Company. Läs mer på www.tengbom.se

Branschen ligger efter idag med lagar och regler som inte är relevanta. Här har Tengbom mycket att bidra med i debatten.
Jannice Johansson Steijner