Vilken arbetsplats är Sveriges grönaste?

För första gången kommer utmärkelsen Green Tenant Award att delas ut till det företag som lyckas bäst med att stimulera och utveckla miljöarbetet på arbetsplatsen. Tisdagen den 13 november korar Ulla Hamilton, företagarborgarråd, årets vinnare.

Green Tenant Award syftar till att driva utvecklingen mot en minskad miljöbelastning och en miljövänligare arbetsplats. En stark trend för ett framgångsrikt miljöarbete är en arbetsplats där medarbetarna själva kan utveckla hållbara och nytänkande lösningar inom miljöarbetet.

Dag: Tisdagen den 13 november kl. 11.00–13.00 (inkl. lunch)
Plats: Nextport, Stadsgården 10, 4 tr, Stockholm

En sakkunnig jury under ordförandeskap av Per Grankvist, sakkunnig inom CSR- och miljöfrågor, bedömer de deltagande företagens miljö- och hållbarhetsarbete. Juryn består av personer med kompetens och erfarenhet av miljö- och ledarskapsfrågor i och kring arbetsplatser och kontorsfastigheter.

Välkommen!
Nextport
Tengbom

För mer information kontakta:
Ann-Sofie Magnusson, Tengbom, ann-sofie.magnusson@tengbom.se tel. 08-410 354 58 eller
Helen Nilsson, Nextport, helen.nilsson@nextport.se, tel. 076-947 42 59.
Se även www.greentenantaward.se

Green Tenant Award instiftades 2011 på initiativ av Nextport och Tengbom.

Nextport arbetar med rådgivning och projektledning i samband med lokalförändringar. Vår affärsidé är att med arbetsplatsen som utgångspunkt öka lönsamheten för våra kunder.
Läs mer på www.nextport.se

Tengbom är ett av Nordens ledande arkitektföretag som står för en framåtblickande och levande arkitektur med hus och miljöer som människor vill besöka, bo och arbeta i.
Läs mer på www.tengbom.se