Monroe - nummer ett inom stötdämpare presenterar sin nya 2003 katalog

MONROE - NUMMER ETT INOM STÖTDÄMPARE PRESENTERAR SIN NYA 2003 KATALOG Innehåller mer än 150 nya artikelnummer, vilket gör den till ett viktigt arbetsredskap. Tenneco Automotive - originalleverantör till världens mest ansedda biltillverkare, och ledande tillverkare av stötdämpare för eftermarknaden med sitt Monroe(r) varumärke - har kommit ut med sin nya 2003 katalog . Årets katalog innehåller mer än 150 nya artiklar, av vilka 33 är tillbehör. Monroes ReflexTM sortiment - revolutionerande stötdämpare, med kapacitet att öka bilens stabilitet genom att hålla den på en säker bana - har utökats med 42 nya artikelnummer.Dessutom har 54 nya Monroe Original(r) artikelnummer tillkommit.. Original(r)-produkterna utnyttjar samma teknologi som originaldelen, vilket hjälper till att kompensera för slitage på andra upphängningsdel,ar, som uppstår när bilen har rullat några tusen kilometer. Det finns också ytterligare 14 nya Monroe Adventure(r) referenser, denna högtrycksstötdämpare med singelrör speciellt konstruerad för 4WD fordon, kombinerar enastående off-road prestanda med maximal on-road komfort. "Dessa nya utföranden - säger Tenneco Automotive - täcker de populäraste bilmärkena, som Citroen C3, Fiat Stilo, Opel Vectra, Peugeot 307, Toyota RAV4, och VW - vilket gör oss till en ledande eftermarknadsleverantör genom att täcka ett sånt brett sortiment av nya bilmodeller. Vår målsättning är att göra saker enklare och enklare för montörerna, samtidigt som också bilförarna bibringas lugn genom att vi tillhandahåller produkter som är internationellt synonyma med tillförlitlighet och säkerhet." Monroes nya 2003 katalog innehåller också två nya Monroe Van-Magnum(r) referenser, med särskild överdimensionerad utformning för att förbättra upphängningsprestandan på Vans och lätta brukslastbilar (inbegripande Mercedes Sprinter), och två nya referenser för Monroe Ride Leveler(r), för perfekt nivåreglering av respektive Peugeot 406 och VW Passat. Beträffande tillbehör, har 32 nya Monroe Mounting Kit(r) referenser lagts till (rekommenderade för att reducera vibrationer och buller alstrat av upphängningen), innefattande specifika bakapplikationer, och 1 ny Monroe Protection Kit(r), (monteringssatsen förhindrar skador på kolvstång och ventil som utsätts för utmattning och slag vid körning på ojämna vägbanor Protection Kit(r) sortimentet har även utökats för montering på de allra senaste bilmodellerna (Opel Vectra B, VW Polo SW, Peugeot Partner etc.). Samtliga nya referenser är upptagna alfabetiskt efter bilmärke, och har klassificerats i stigande ordningsföljd, som i "Köparens Guide". Monroes produktsidor, verktygssidorna och alla sifferförteckningar har bibehållits. En ny aspekt är garantisidan som visar "de vanligaste orsakerna till returer". Denna sida är ett ovärderligt verktyg för att säkerställa förbättrad monteringskvalitet. Precis som föregående år återfinns referenserna till Monroe Magic Camber(r) (verktyget som säkerställer en snabb och säker lösning på alla problem vid camberinställningar) intill artikelnummer för Mounting Kit(r) och Protection Kit(r), eftersom alla dessa satser är arrangerade tillsammans som tillbehör. En extra sida har lagts till i katalogen för att illustrera en fullständig omfattning av dessa satser, tillsammans med vikten av att alltid använda den mest lämpade verktygsuppsättningen vid montering av stötdämpare. Alla Monroes verktyg, såväl bas- som specialverktyg, har en lång livslängd och sänker monteringstiden med upp till 70%. Den här katalogen finns på 18 språk och 102.000 exemplar har tryckts upp. Dessutom finns en CD-ROM version, liksom en internetversion. Tenneco Automotive är ett tillverkningsföretag med en omsättning på $3,5 miljarder med huvudkontor i Lake Forest, Illinois och 20.000 anställda i hela världen. Tenneco Automotive är en av världens största tillverkare och marknadsförare av produkter för vägkontroll och avgassystem, som säljas under de globala varumärkena Monroe och Walker. Mars 2003 Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=25503 För mer information kontakta: Björn Borg Försäljningschef Tenneco Automotive Sverige AB Tel: 0372 705 68 Fax: 0372 703 25 E-post: bjoern.borg@eu.tenneco-automotive.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/02/20030502BIT00550/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/02/20030502BIT00550/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/02/20030502BIT00550/bild.html Pictures