Monroe presenterar sin 2002 katalog

MONROE PRESENTERAR SIN 2002 KATALOG Bredaste sortimentstäckningen för europeiska bilmodeller och tekniskt avancerade produkter sprungna ur Monroes mångåriga erfarenhet Ett heltäckande sortiment av stötdämpare passande till alla fordonstyper såsom personbilar, off-road bilar, minivans och lätta lastbilar. Kontroll och byte av stötdämpare kräver de rätta verktygen för jobbet. Tillförlitlighet är en avgörande faktor, liksom snabba leveranser, tillgänglighet och bra sortimentstäckning. Det är också viktigt att till sitt förfogande ha en lättanvänd katalog som gör det möjligt för användaren att snabbt hitta de produkter han söker. Tenneco Automotive - leverantör till världens mest prestigefyllda biltillverkare, och ledande tillverkare av stötdämpare för eftermarknaden under varumärket Monroe® - sedan många år engagerad i att tillhandahålla information och öka bilisters medvetenhet om stötdämpare och vägsäkerhet, meddelar att deras nya katalog 2002 nu är tillgänglig för allmänheten. Alla tillgängliga Monroereferenser är upptagna alfabetiskt i en katalog med mer än 300 sidor; innefattande 218 nya artiklar för de allra nyaste modellerna, såsom Fiat Punto 2 serien, Renault Twingo III, Lancia Lybra, Alfa Romeo 166, Opel Corsa C, Skoda Fabia, Volvo S60 och Audi A2. Produkter som utökar Tenneco Automotives redan breda sortiment och bidrar till att tillfredsställa kraven från 99 % av alla bilar på vägarna i Europa, vilket ger en oslagbar täckningsnivå. Nummer ett i Monroes sortiment är nya Monroe Reflex(TM), presenterad i april i år i Barcelona och för närvarande med en sortimentstäckning på mer än 430 referenser; en revolutionerade stötdämpare med kapacitet att öka fordonets stabilitet genom att hålla det på en säker bana och därmed garantera för maximal körsäkerhet. Katalogen inkluderar också de långlivade Monroe Sensa. Track®) stötdämparna, som har progressiv dämpning för att säkerställa maximal väghållning under alla körförhållanden, samt Monroe Original® som utnyttjar samma teknologi som originaldelen, vilket hjälper till att kompensera för slitage hos andra upphängningsdelar som uppstår när bilen rullat tusentals kilometer. Det finns även andra därtill, Monroe Adventure®, baserad på en speciell högtrycksteknologi med singelrör och utvecklad särskilt för 4x4 fordon för att kombinera bra off-road prestanda med maximal komfort vid körning på väg. Användare av nya Monroe Adventure inkluderar Mitsubishi Pajero Pinin, Toyota Land Cruiser, Honda CR-V och Ford Maverick. Katalogen innefattar dessutom Monroe Ride-Leveler® för perfekt nivåreglering av den lastade bilen, Monroe Level-Light®, avsedd att användas på fordon som ständigt eller emellanåt transporterar tunga laster eller drar trailers, samt Monroe Van-Magnum® stötdämpare som har en speciell överdimensionerad design för att förbättra upphängningsprestandan på vans och lätta lastbilar. Då antalet referenser i vår katalog hela tiden är ökande - säger Tenneco Automotive - är vi den första eftermarknadsleverantören som täcker ett så brett sortiment av nya bilmodeller. Vi gör inte bara jobbet enklare för montörer, vi skapar också lugn hos bilister genom att erbjuda produkter som i hela världen är synonyma med tillförlighet och säkerhet. Den nya katalogen innehåller också detaljrik information om 200 Monroe tillbehör, som Monroe Protection Kit® (monteringssatsen förhindrar skador på kolvstång och ventil som utsätts för utmattning och slag vid körning på ojämna vägbanor), Monroe Mounting Kit® (rekommenderad för att minska buller och vibrationer alstrat av upphängningen), samt Monroe Magic Camber® för en snabb och säker lösning på alla problem med camberinställning. En annan del av katalogen innehåller Monroe monteringsverktyg, konstruerade att garantera rätt montering av stötdämpare. Samtliga verktyg, både basverktyg och specialverktyg, har lång livslängd och sänker monteringstiden med upp till 70 %. Alla Monroe stötdämpare och tillbehör har två års garanti mot tillverkningsfel. Nya Monroe Reflex(TM), å andra sidan, har tre års produktgaranti, oavsett körsträcka. Garantin gäller i hela Europa, och är ett säkert tecken på produktens kvalitet. Sista sidan i katalogen innehåller teknisk information och råd om avfallshantering av gas och olja i utslitna stötdämpare, vilket är ett tecken på hur mycket Monroe värnar om det aktuella ämnet miljöskydd. Tenneco Automotive är ett tillverkningsföretag med en omsättning på $3,4 miljarder med huvudkontor i Lake Forest, Illinois (USA), och 21.600 anställda i hela världen. Tenneco Automotive är en av världens största tillverkare och marknadsförare av produkter för vägkontroll och avgassystem, produkter som säljs under de globala varumärkena Monroe och Walker. Juni 2002-06-16 För mer information kontakta: Björn Borg Försäljningschef Tenneco Automotive Sverige AB Tel: 0372 705 68 Fax: 0372 703 25 E-post: bjoern.borg@eu.tenneco-automotive.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/19/20020819BIT00240/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/19/20020819BIT00240/wkr0002.pdf