Ny katalog för katalysatorer från Walker

NY KATALOG FÖR KATALYSATORER FRÅN WALKER Unikt nytt Lambda-sensor sortiment och över 110 nya artikler För att spegla betydelsen av den ständigt växande marknaden för katalysatorer har Walker som är expert på avgassystem, tagit fram en speciell katalog för katalysatorer för 2003 med utförlig information om det stora utbudet av katalysatorer och det innovativa, nya Lambda-sensor sortimentet. Efter att nyligen lanserat mer än 110 nya artiklar för katalytisk rening, erbjuder nu Walker ett enastående sortiment av katalysatorer. Med mer än 500 detaljer som omfattar över 2 700 applikationer, har företaget nu positionerat sig för att bli ännu mer konkurrenskraftigt på den europeiska marknaden. Walker Lambda-sensor sortiment är ett helt nytt koncept. Installatörer kan nu på ett snabbt och säkert sätt byta ut slitna Lambda-sensorer utan att behöva klippa kablar. Den unika 'easy click'-lösningen innehåller en Lambda-sensor och en anslutningskabel. Med endast fyra universella sensorer, 16 anslutningskablar och två förlängningskablar kan installatörer använda Walkers nya, säkra metod för över 2000 applikationer. Walker har också lanserat ett start-kit (ref. 87850), vilket innehåller ett baslager av Lambda-sensorer och anslutningsdon och kommer att finnas tillgängligt från mitten av juni. Frank Plas, produktchef på Tenneco Automotive som tillverkar Walkerprodukter säger: "Den europeiska marknaden för katalysatorer fortsätter att växa. Vårt utbud hjälper installatörer att generera mer affärsverksamhet, då de kan erbjuda högkvalitativa utbyteskatalysatorer för ett större urval av fordon. Dessutom har vårt unika nya Lambda- sensor sortiment många fördelar för installatörerna.Med färre delar går det att arbeta snabbt och säkert." # # # Tenneco Automotive är ett tillverkningsföretag (omsättning $3,5 miljarder) med huvudkontor i Lake Forest, Illinois och cirka 20 000 anställda över hela världen. Tenneco Automotive är en av världens största tillverkare och marknadsförare av stötdämpare- och avgassystem, som säljs under de globala varumärkena Monroe(r) och Walker(r). Maj 2003 För ytterligare information kontakta: Tenneco Automotive Sverige AB Tel. 0372 - 705 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/30/20030530BIT00070/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/30/20030530BIT00070/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/30/20030530BIT00070/bild.html Pictures