• TENSON/

Tensons vinterkollektion 2011/2012 färgstark och vågad med tekniska detaljer

Report this content

Nu finns Tensons vinterkollektion 2011/2012 i butikerna. Den största nyheten är att man lanserar sin första barn- och juniorkollektion och därmed blir ett varumärke för hela familjen. Hela kollektionen är vågad och färgstark med fokus på tekniska detaljer och välutvecklad design. Målet är att den ska attrahera såväl skidproffs, skidälskande amatörer, moderiktiga stadsbor som naturmänniskor.

– Kollektionen innehåller dunjackor, skalplagg, parkas och skidkläder i glada och starka färger som lyser upp i vintermörkret. Kläderna passar för både extremskidåkning och när man vill vara välklädd och varm för en runda på stan. Vår första barn- och juniorkollektion är komplett med vinterplagg i samma fina anda och kvalitet som för vuxna. Med barnkläderna har vi vågat ännu mer och designat i färger som man blir glad av, säger Johan Lövqvist, vd på Tenson.

Tenson, som grundades i Varberg 1951, var ett av Sveriges ledande skidmärken under 70-och 80-talen. Nu börjar man återta den positionen. I vinterkollektionen 2011/2012 har man satsat på att skapa fler plagg i toppsegmentet med högteknisk funktion och i de bästa materialen. Samtidigt finns grundstommen kvar med bra och tekniska plagg på en lagom prisnivå, inklusive populära modeller som exempelvis den klassiska Himalaya-jackan. Den nya vinterkollektionen vänder sig till såväl proffs och amatörer i backen, moderiktiga stadsbor som naturmänniskor, och till alla åldrar.

– Vi har också arbetat ”inifrån och ut” med årets vinterkollektion och färgmatchat hela vägen, från understället till skidjackan. Därför passar våra kläder lika bra i backen som på after skin och tanken är att man ska man känna sig bekväm och snygg hela dagen. Vi har också lagt mer fokus på att ta fram fler plagg för storstadsbor som förenar hög modegrad, funktion och kvalitet. Givetvis fortsätter vi att använda våra egna högtekniska material, MPC, MPC Extreme och Air Push, säger Catharina Carlander, chefsdesigner på Tenson.

För ytterligare information kontakta:

Johan Lövqvist, vd Tenson. Tel: 0702-68 83 00. E-post: johan.lovqvist@tenson.com
Catharina Carlander, chefsdesigner Tenson. Tel: 031-68 83 91. E-post: catarina.carlander@tenson.com

Tenson utvecklar högpresterande funktionskläder för aktiva människor inom outdoor, marin och ski. Företaget grundades av Paul Rydholm i Varberg 1951 och är idag baserat i Göteborg. Tensons viktigaste marknader är Sverige, Danmark, Holland och Belgien. Företaget finns också i Norge, Storbritannien, Tyskland och Polen. Jackor är företagets största produkt, med 74 procent av den totala försäljningen, och Himalaya-jackan är den mest kända. Tenson ägs av aktieägarna i holländska Unlimited Sports som är en av Europas största koncerner inom sport, outdoor och lifestyle.

Taggar: