Allt fler väljer TePe som satsar på hållbarhet och växer i hela Norden

TePes sortiment av munhälsoprodukter för hela familjen blir både större och mer klimatsmart när företaget övergår till mer hållbara material – målet är att bli koldioxidneutrala gällande produkt och förpackning redan under 2022.

TePe har länge varit ett självklart val i svenska hem. Just nu är var tredje tandborste som köps i Sverige en TePe-tandborste och mer än 8 av 10 konsumenter väljer TePes mellanrumsborstar (Nielsen & IQVIA scanningdata, latest 4w 2020 w52). Allt fler klimatsmarta produkter från TePe tar plats i hyllor på apotek och butiker över hela Norden. Därmed har företaget ökat sin närvaro i grannländerna och stärkt sin position på munhälsomarknaden.

Marknadsledande på hållbarhet inom munvård
Sedan företaget lanserade TePe GOOD™ år 2018 har mycket hänt. Detta inledde en övergripande satsning på hållbarhet, med flera välgörande initiativ för människor och klimatet, och ett biobaserat sortiment för hela familjen. Idag är TePe GOOD™ tandborsten Sveriges mest köpta biotandborste och TePe GOOD™ sortimentet utvecklas kontinuerligt. TePe GOOD™ Mini Flosser är Sveriges snabbast växande tandtrådsbygel i dagligvaruhandeln och varannan såld klimatsmart tandborste kommer från TePe (Nielsen & IQVIA scanningdata, latest 4w 2020 w52). Nu introducerar TePe även mellanrumsborstar i hållbart material som ett nästa steg på företagets hållbarhetsresa  och fler nyheter väntar 2021.

– Vi är oerhört glada att se det stora intresset för TePe som företag och våra kvalitativa munhälsoprodukter. Även våra nordiska grannländer visar stort engagemang för TePes hållbarhetsinitiativ. Det är positivt att se att nordiska konsumenter prioriterar hållbara val även för badrumshyllan där vi har mycket spännande på gång, säger Christoffer Roos, General Manager på TePe Nordic.

TePes mål är att vara koldioxidneutrala gällande produkt och förpackning under 2022. Detta kräver ett nytänk kring materialval och en vidareutveckling av produktkategorin. TePe tillverkar i Sverige med grön energi.

Följ och läs mer om TePes hållbarhetsresa www.tepe.com

TePe Munhygienprodukter AB är ett svenskt företag grundat 1965. Sortimentet av mellanrumsborstar, tandborstar och tandstickor är framtaget i samarbete med tandvårdsexpertis med syfte att främja en god munhälsa. All design, utveckling och produktion bedrivs vid huvudkontoret i Malmö. Dotterbolag i åtta länder och distributörer i över 60 länder marknadsför produkterna, som huvudsakligen säljs via tandvård, apotek och dagligvaruhandel. TePe har 350 anställda och en omsättning på 840 mkr (2019).

Vi är oerhört glada att se det stora intresset för TePe som företag och våra kvalitativa munhälsoprodukter. Även våra nordiska grannländer visar stort engagemang för TePes hållbarhetsinitiativ. Det är positivt att se att nordiska konsumenter prioriterar hållbara val även för badrumshyllan där vi har mycket spännande på gång.
Christoffer Roos, General Manager på TePe Nordic.