• TePe Munhygienprodukter AB/

Glöm tandborsten med gott samvete — Getonboard och TePe samarbetar för en klimatsmart hemester och delar ut biobaserade tandborstar till nattågsresenärer

Nu får SJ:s nattågsresenärer en biobaserad tandborste som TePe tagit fram i samarbete med Cancerfonden och Rosa Bandet.

Tandborstarna delas ut i kupéerna 1 november ─ 15 december på SJ:s nattåg.

─ SJ är ett hållbart val för hemester-resenärer. Eftersom TePe satsar på hållbarhet och tillverkar alla sina munhälsoprodukter i Sverige känns det som ett naturligt samarbete, dessutom bidrar tandborstarna till Cancerfondens insamling för cancerforskning, säger Alexis Logothetis, VD på Getonboard.

Samarbetet ger bidrag till Cancerfonden
De rosa tandborstarna ingår i TePes tillfälliga kampanjsortiment där 1 kr per tandborste går till Cancerfondens årliga Rosa Bandet-insamling. Även om de rosa tandborstarna endast erbjuds under kampanjperioden finns det biobaserade TePe GOOD™-sortimentet till försäljning under hela året. Hemestra lugnt
─ i jul gör det inget om ni råkar glömma tandborsten hemma.

Läs mer om TePe GOOD™ www.tepe.com/good

Marketing Manager, TePe Nordic

TePe Munhygienprodukter AB är ett svenskt företag grundat 1965. Sortimentet av mellanrumsborstar, tandborstar och tandstickor är framtaget i samarbete med tandvårdsexpertis med syfte att främja en god munhälsa. All design, utveckling och produktion bedrivs vid huvudkontoret i Malmö. Dotterbolag i åtta länder och distributörer i över 60 länder marknadsför produkterna, som huvudsakligen säljs via tandvård, apotek och dagligvaruhandel. TePe har 350 anställda och en omsättning på 840 mkr (2019).

SJ är ett hållbart val för hemester-resenärer. Eftersom TePe satsar på hållbarhet och tillverkar alla sina munhälsoprodukter i Sverige känns det som ett naturligt samarbete, dessutom bidrar tandborstarna till Cancerfondens insamling för cancerforskning.
Alexis Logothetis, VD på Getonboard.