Joel Eklund lämnar VD-posten på TePe för att bli styrelseordförande

Från och med den 1 januari 2020 lämnar Joel Eklund posten som VD för TePe Munhygienprodukter för att istället bli styrelseordförande. TePes nuvarande CFO Hanna Hageberg Hammar övertar rollen som VD.

Under Joel Eklunds åtta år som VD har TePe genomgått en stark och positiv utveckling med ett särskilt fokus på hållbara och innovativa lösningar. Omsättningen har mer än fördubblats och den globala expansionen har fortsatt genom etablering av säljbolag i USA och Australien.

– I ett läge där företaget utvecklas väl och det finns en fastlagd plan för framtiden bedömer jag att tidpunkten för den här successionen är passande. Som styrelseordförande kommer jag att vara fortsatt delaktig i övergripande strategiska frågor medan ansvaret för att leda den löpande verksamheten kommer att lämnas till Hanna Hageberg Hammar. Framöver kommer jag att ägna mer av min tid åt styrelseuppdrag utanför TePe samt investeringar, säger Joel Eklund.

– Jag är mycket stolt över att vara en del av TePe och ser fram emot att fortsätta arbeta med ledningsgruppen och alla våra engagerade medarbetare. Tillsammans kommer vi att fortsätta utveckla TePe i enlighet med vår vision, ”to bring healthy smiles for life by inspiring good oral health”, säger Hanna Hageberg Hammar.