TePe bidrar med över en halv miljon till cancerforskning

Tillsammans med sina kunder har TePe samlat ihop över 600 000 kronor till cancerforskning i Sverige och Finland.

Oktober har utkristalliserats som en välgörande rosafärgad månad, där företag och privatpersoner tillsammans samlar in pengar till cancerforskning via samarbeten med lokala cancerorganisationer. TePes insamling i Sverige sker i samarbete med Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj, i Finland via Syöpäsäätiös Roosa Nauha-kampanj. TePes rosa kampanjsortiment 2020 bestod av klimatsmarta munhälsoprodukter, där 1 kr per såld produkt gick till Rosa Bandet-insamlingarna. Totalt bidrog TePe med över en halv miljon till cancerforskning.

– TePe arbetar för att öka medvetenheten om munhälsans koppling till allmänhälsa. Genom att sälja en vardagsprodukt till förmån för cancerforskning vill vi bidra i kampen att besegra sjukdomen som årligen drabbar tusentals. Vårt mål 2021 är att utöka våra samarbeten med lokala Rosa Bandet-organisationer över hela Norden för att gynna cancerforskning ytterligare, säger Karin Rydberg, Nordisk marknadschef på TePe.

Tillsammans mot cancer
Insamlingsbidragen finansierar cancerforskning och används för att sprida kunskap om cancer och bedriva påverkansarbete. Detta arbete sker under hela året, även om försäljning och marknadsföring intensifieras under oktober månad.

Marketing Manager, TePe Nordic

TePe Munhygienprodukter AB är ett svenskt företag grundat 1965. Sortimentet av mellanrumsborstar, tandborstar och tandstickor är framtaget i samarbete med tandvårdsexpertis med syfte att främja en god munhälsa. All design, utveckling och produktion bedrivs vid huvudkontoret i Malmö. Dotterbolag i åtta länder och distributörer i över 60 länder marknadsför produkterna, som huvudsakligen säljs via tandvård, apotek och dagligvaruhandel. TePe har 350 anställda och en omsättning på 840 mkr (2019).

TePe arbetar för att öka medvetenheten om munhälsans koppling till allmänhälsa. Genom att sälja en vardagsprodukt till förmån för cancerforskning vill vi bidra i kampen att besegra sjukdomen som årligen drabbar tusentals. Vårt mål 2021 är att utöka våra samarbeten med lokala Rosa Bandet-organisationer över hela Norden för att gynna cancerforskning ytterligare.
Karin Rydberg, Nordisk marknadschef på TePe