TePe donerar 50 000 tandborstar till utsatta flyktingar i Sverige och Europa

Just nu pågår den värsta humanitära krisen i modern tid. Kriget i Syrien och konflikter i omgivande länder har drivit miljontals människor på flykt, hälften av dem barn.

Det är en tragedi som väcker medkänsla och en vilja att hjälpa. Eftersom människor på flykt alltid är i stort behov av hygienartiklar, har det svenska företaget TePe Munhygienprodukter AB därför beslutat att skänka 50 000 tandborstar till behövande.

För att säkerställa att vår hjälp snabbt når de platser och människor där den gör mest nytta samarbetar vi med Röda Korset.

”De närmsta veckorna kommer 50 000 tandborstar delas ut av Röda Korsets volontärer till människor på flykt både i Sverige och runt om i Europa” säger Hanna Sjöström, marknadsdirektör på TePe. ”Vi vill hjälpa de behövande på det bästa sätt vi kan. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.”

Om TePe:
TePe är ett privat företag med huvudkontor och all tillverkning i Malmö. Vår välkända mellanrumsborste, tillsammans med våra tandborstar, specialborstar och tandstickor, används dagligen av konsumenter och tandvårdsexpertis i 60 länder världen över. Vår vision är att människor ska kunna behålla sina tänder hela livet. Därför arbetar vi för ökad medvetenhet om förebyggande tandvård, interdental rengöring och munhälsans betydelse för allmänhälsan. Med våra funktionella kvalitetsprodukter vill vi göra god munhälsa möjlig för alla. Läs mer på http://www.tepe.com/sv/om-oss/

Om Röda korset:
Röda Korset är världens främsta katastroforganisation. Vi finns över hela världen och består av miljontals frivilliga som bestämt sig för att hjälpa andra människor. Vi kämpar för att rädda liv och ge hopp över hela världen och i Sverige, varje dag. Vi delar ut mat, förebygger katastrofer och bidrar med medmänsklig värme och mycket annat. Vi tror på medmänsklighet i kampen för att ingen ska lämnas ensam i en katastrof. Att förstå, hjälpa och visa omtanke för utsatta människor är det som förenar alla inom Röda Korset. Läs mer på http://www.redcross.se/om-oss/

För mer information, kontakta Hanna Sjöström, marknadsdirektör, på telefon +46 (0)760-10 71 16