TePe introducerar ny tandtråd för broar och implantat

TePe välkomnar en ny produkt i sortimentet för implantatvård, tandtråden TePe Bridge & Implant Floss.

TePe Bridge & Implant Floss är en tjock och flexibel tandtråd som utvecklats speciellt för rengöring av implantat, broar och ortodontisk apparatur. Den nya tandtråden är ett efterfrågat komplement till TePes breda sortiment för vård av tandimplantat.

"Jag skulle rekommendera tandtråden till patienter med implantatkonstruktioner som är svåra att rengöra på grund av begränsat utrymme. Tråden är enkel att föra in, tack vare de styva ändarna. Den tjocka delen av tråden når oregelbundna ytor och avlägsnar bakteriebeläggningar skonsamt och effektivt", säger Kerstin Stagnér, tandhygienist vid Odontologiska fakulteten, Malmö Högskola, Avdelningen för parodontologi och tandhygienistutbildningen.

TePes unika sortiment för daglig implantatvård ger möjlighet att anpassa valet av produkter efter patientens individuella behov, vilket underlättar en fortsatt god munhygien.

För mer information kontakta:
Regina Adalberth
Försäljningschef Tandvård Norden