TePe introducerar tandborsten TePe Supreme™ i förnybart material

Efter hållbara mellanrumsborstar och specialborstar – nu lanserar TePe tandborsten TePe Supreme i ett förnybart material.
– Ännu ett spännande steg på vår resa mot klimatneutrala produkter och förpackningar, säger Karin Rydberg, nordisk marknadschef på TePe.

– Åtgärder för klimatet hör till våra viktigaste prioriteringar, och energi och material har en betydande inverkan på koldioxidavtrycket. På TePe arbetar vi ständigt för att kunna erbjuda konsumenten ett bredare utbud av hållbara munhälsoprodukter. Idag är övervägande delen av vårt sortiment tillverkat av förnybara material och givetvis även med 100 % förnybar energi, säger Karin Rydberg.

TePe Supreme är en del av TePes sortiment för hållbar munhälsa i vardagen. Borst i två nivåer, ett avsmalnande borsthuvud och ett ergonomiskt skaft bidrar till bekväm och effektiv tandborstning. Tandborsten är tillverkad av växtbaserade råmaterial vilket minskar dess koldioxidavtryck med cirka 50 %.

Fakta om TePe Supreme:

• Tillverkad av högkvalitativ, hygienisk bioplast
  • 100 % återvinningsbar förpackning av FSC-certifierat papper och 63 % återvunnen PET
  • Strån i två nivåer för optimal borttagning av plack
  • Sex nya färger med matt yta och tumgrepp i vitt
  • Finns i två storlekar, Regular och Compact
TePe arbetar för att bedriva sin verksamhet i enlighet med FN:s globala mål för hållbar utveckling. Företaget har hela sin tillverkning i Malmö och använder 100 % förnybar energi som delvis kommer från den egna solcellsanläggningen. Varje insats gör skillnad – därför uppmuntrar TePe sina användare att ta hand om produkter och förpackningar på ett ansvarsfullt sätt. Läs mer om TePes hållbarhetsarbete på www.tepe.com.

TePe Munhygienprodukter AB är ett svenskt företag grundat 1965. Sortimentet av mellanrumsborstar, tandborstar och tandstickor är framtaget i samarbete med tandvårdsexpertis med syfte att främja en god munhälsa. All design, utveckling och produktion bedrivs vid huvudkontoret i Malmö. Dotterbolag i åtta länder och distributörer i över 80 länder marknadsför produkterna, som huvudsakligen säljs via tandvård, apotek och dagligvaruhandel. TePe har 370 anställda och en omsättning på 793 mkr (2020).

Snabbfakta

Åtgärder för klimatet hör till våra viktigaste prioriteringar, och energi och material har en betydande inverkan på koldioxidavtrycket. På TePe arbetar vi ständigt för att kunna erbjuda konsumenten ett bredare utbud av hållbara munhälsoprodukter. Idag är övervägande delen av vårt sortiment tillverkat av förnybara material och givetvis även med 100 % förnybar energi.