TePe lanserar spännande nyhet för barn – TePe Kids™ Sommarskuggan, känd från SVT:s Sommarlov

- Vi vill göra det lätt att skapa hälsosamma rutiner från ung ålder. Med hjälp av barnens favoritmotiv kan vi inspirera till roligare tandborstning för både barnet och den vuxna som hjälper till. På så sätt vill vi bidra till en bättre munhälsa hos barn och unga, säger Karin Rydberg, marknadschef på TePe Nordic.

TePe Kids™ Sommarskuggan rekommenderas för barn från tre år och finns i fyra färger med lekfulla motiv av Sommarskuggan, Lavaskuggan och Vinterskuggan. Tandborsten finns i 1- och 3-pack och går att köpa i dagligvaruhandeln, på apotek och online.

Efterlängtade nyheter i TePes Bolibompa-sortiment
Sedan tidigare finns biobaserade TePe GOOD™ Mini med Bolibompadraken och Filmisarna för barn 0–3 år. TePe Kids™ Sommarskuggan blir ett efterlängtat tillskott för nästa åldersgrupp. Den tillverkas liksom TePes övriga tandborstar med hållbart material och förnybar energi i Malmö.

Nyligen lanserade TePe även en serie skonsamma tandkrämer, TePe Daily™ Baby och Kids, med Bolibompamotiv. Tandkrämerna har åldersanpassad fluoridmängd och passar från första tanden. De innehåller inga onödiga tillsatser, är fria från titandioxid och märkta med Bra Miljöval.

Läs mer om alla nyheter på www.tepe.com.

Marketing Manager, TePe Nordic

TePe Munhygienprodukter AB, grundat av familjen Eklund 1965, är ett internationellt företag med huvudkontor i Malmö. Baserat på hållbar innovation och en vision om friska leenden för livet, erbjuder TePe ett komplett sortiment av produkter och lösningar för en god munhälsa, utvecklade i samarbete med tandvårdsexpertis. TePes munhälsoprodukter marknadsförs av dotterbolag och distributörer i 80 länder och säljs via tandläkarmottagningar, apotek, e-handel och detaljhandel.

TePe Nordic AB ansvarar för den nordiska marknaden, har 22 anställda och en omsättning på 196 mkr (2022).

Snabbfakta

Twittra det här
Tandborsten har extra mjuka, svarta strån.
Twittra det här

Vi vill göra det lätt att skapa hälsosamma rutiner från ung ålder. Med hjälp av barnens favoritmotiv kan vi inspirera till roligare tandborstning för både barnet och den vuxna som hjälper till. På så sätt vill vi bidra till en bättre munhälsa hos barn och unga.
Karin Rydberg, marknadschef på TePe Nordic.