TePe möter framtidens medarbetare på Industrinatten i Malmö

Den 14 oktober är det för andra året i rad dags för Industrinatten – en mötesplats för teknikintresserade ungdomar och skånska industriföretag. TePe, som 50 år efter starten fortfarande har all design, utveckling och produktion på hemmaplan i Malmö, är på plats för att möta framtidens medarbetare.

– Det här är en viktig satsning för att visa ungdomar att vi har en industri i Malmö som växer och utvecklas. Ibland förmedlas en dyster bild men vi ser en stor efterfrågan på nya jobb inom teknik och produktion de kommande åren, säger Charlotte Lundgren, HR-chef på TePe.

Made in Malmö

Industrinatten är ett initiativ från IUC Skåne, Malmö stad och Region Skåne under parollen ”Made in Malmö”. På mässan på Slagthuset ges deltagarna möjlighet att knyta kontakter med ett 20-tal lokala företag. Under kvällen anordnas även studiebesök hos företagen för att ge en inblick i de möjligheter och yrkesroller som finns hos moderna industriföretag.

– Ett kompetensområde där vi ser en ökad efterfrågan är mekatronik – en kombination av mekanik och elektronik. Förutom att tillverka munhygienprodukter så designar och bygger vi våra egna maskiner och produktionslinjer på plats i Malmö, berättar Charlotte.

Vad tycker du själv är roligast med att jobba på TePe?

– Jag har jobbat här i 7 år nu och jag fascineras fortfarande av blandningen av människor med olika bakgrund, utbildning, ålder och erfarenheter. Eftersom tillverkning och kontor finns på samma plats blir det en härlig mix, berättar Charlotte.

– Dessutom är det kul att jobba på ett företag som växer och bidrar till att sprida friska leenden över världen. Det är något som alla vi som jobbar på TePe kan vara stolta över.

Läs mer om Industrinatten på industrinatten.se

För mer information om TePes medverkan, kontakta Charlotte Lundgren, HR-chef på TePe Munhygienprodukter AB, telefon 040 670 11 80 och e-post charlotte.lundgren@tepe.com