TePe öppnar dotterbolag i Australien

Malmöbaserade företaget TePe, Sveriges ledande tillverkare av munhälsoprodukter, öppnar 1 januari 2019 ett säljbolag i Sydney i syfte att förstärka sin närvaro i Oceanien. TePe Australien blir den internationella koncernens åttonde dotterbolag.

"I Australien och Nya Zeeland finns en stor efterfrågan på svenska kvalitetsprodukter. Genom att etablera ett dotterbolag på plats kan vi stärka TePes varumärke ytterligare i regionen, öka distributionen till apoteken och satsa mer på marknadsföring”, säger Anne-Kristin Ottosson, General Manager TePe Australien.

Utifrån sin vision om munhälsa för alla utvecklar TePe ett omfattande sortiment av munhygienprodukter i samarbete med odontologisk expertis. Med sina välkända interdentalborstar är TePe idag marknadsledare i länder som Storbritannien, Tyskland och Sverige. Den stadigt växande koncernen har nu egna säljbolag i åtta länder som täcker 19 marknader, samt distribution i ytterligare 60 länder.