TePe vinner innovationspris för ny tandsticka

TePe Munhygienprodukter AB tilldelades på onsdagen Design och Produktutvecklingspriset för nya interdentaltandstickan TePe EasyPick™ under Plastovationer Awards 2015 i Jönköping med motiveringen ”för utveckling och design av en helt ny tandsticka i en unik blandning av olika plastmaterial till nytta för många.”

– Vi är glada över att ha tilldelats priset, det betyder mycket för TePe Munhygienprodukter AB och vårt fortsatta arbete med produktutveckling. TePe EasyPick™ är ett bra exempel på när god design och innovation går hand i hand, säger Hanna Sjöström, Marketing Director TePe.

Det som gör TePe EasyPick™ unik är en kombination av material som skapar optimal balans mellan flexibilitet och stabilitet. Kärnan av plast ger både stadga och följsamhet. Lamellerna av silikon rengör effektivt mellan tänderna och känns behagliga mot tänder och tandkött. TePe EasyPick™ finns i två storlekar som är koniskt formade för olika stora tandmellanrum.

Tidningen Plastovationer har sedan 2006 delat ut pris till företag som använt plast, gummi eller kompositer på ett innovativt sätt.