TePes storfavorit – nu i ny vinkel

Sveriges ledande tillverkare av interdentalborstar utökar sitt produktsortiment. Nykomlingen heter TePe Angle™ och är en vinklad interdentalborste, utformad för bästa åtkomlighet och effektiv rengöring av alla approximalrum.

-Vår nya interdentalborste TePe Angle är in i minsta detalj designad för att göra användningen enklare. Skaftets proportioner är noggrant avvägda för att ge ett optimalt grepp och det vinklade borsthuvudet gör det lätt att nå även svåråtkomliga approximalytor, säger Paul Wallström, chef för utvecklingsavdelningen på TePe.

Tack vare det nätta, vinklade borsthuvudet är det enkelt att nå mellan de bakre tänderna samt från palatinal- och lingualsidorna. Det långa och platta skaftet ger ett ergonomiskt grepp, vilket gör det lättare att borsta med kontrollerade rörelser. För att passa olika approximalrum finns TePe Angle i sex färgkodade storlekar, alla försedda med plastöverdragen metalltråd.

TePe har alltsedan starten 1965 arbetat aktivt för preventiv tandvård med fokus på interdental rengöring. TePe har utvecklat ett brett sortiment av interdentalborstar som omfattar många storlekar och strån i två mjukheter. Det vinklade nytillskottet TePe Angle kompletterar utbudet och ökar valmöjligheterna – nu är det ännu lättare att hitta den borstmodell som passar den enskilde patienten bäst.

För mer information kontakta:
Regina Adalberth
Försäljningschef Norden Tandvård