Åsa Sundberg ny koncernchef för Teracom Group

Åsa Sundberg blir ny koncernchef för Teracom Group, en av Nordens ledande nät- och betal-TV-operatörer. Åsa är idag VD för Net1 och styrelseordförande för Teracom Group och har en solid erfarenhet av Teracomkoncernens verksamhet och affärsmiljö. Åsa ersätter Crister Fritzson som blir ny VD för SJ.

- Det ska bli mycket spännande att fortsätta utveckla Teracom Group. Distribution av TV och radio utvecklas snabbt i både våra egna TV-och radionät samt via andra plattformar. Konkurrensen blir allt hårdare och jag ser fram emot att få utveckla de unika tillgångar koncernen skaffat sig; TV- och radio-nät med fantastisk täckning och starka varumärken som Boxer och PlusTV, säger Åsa Sundberg.

Åsa Sundberg är idag VD för mobiloperatören Net1 och har tidigare arbetat som partner i Provider Venture Partners AB, varit VD för Enginering AB och Prosoft AB samt varit ansvarig för Telia International Carriers. Åsa är sedan 2008 styrelseordförande i Teracom Group AB, en post hon kommer att frånträda vid en extra bolagsstämma som kommer att ske så fort som möjligt.

Åsa tillträder som koncernchef på Teracom Group den 1 december.

Johan Bobert, kommunikationsdirektör Teracom Group AB, 070-483 49 72

Teracom Group består av Teracom Sweden, Teracom Denmark, Boxer Sweden, Boxer Denmark och PlusTV. Via nätbolagen Teracom erbjuds tjänster inom radio, tv, datakom, samt inplaceringar och service i den rikstäckande infrastrukturen i Sverige och Danmark. Via Boxer och PlusTV erbjuder vi hushåll betal-tv-tjänster i Sverige, Danmark och Finland. År 2011 omsatte Teracom Group över fyra miljarder kronor och hade cirka 700 anställda. Mer information finns på www.teracom.se/Teracom-koncernen