Bolagsstämma genomförd i Teracom Boxer Group

Vid årsstämman för Teracom Boxer Group AB den 26 april 2016 blev sittande ordförande Kia Orback Pettersson omvald. Även styrelseledamöter Jeanette Almberg, Fredrik Rystedt, Nils Petter Tetlie, Kristina Ekengren, Håkan Dahlström samt Martin Tivéus blev omvalda. Maria Curman har själv avböjt att fortsätta i styrelsen och valdes därför inte om.

I sin nuvarande sammansättning har styrelsen erfarenhet av bolagsstyrning, företagsledning och affärsverksamhet inom telekom- och mediebranschen, förändringsarbete, förvärvsfrågor och hög finansiell kompetens. PWC utsågs till fortsatt revisor. De fackliga representanterna väljs inte vid årsstämman.

Stämman fattade beslut om att balanserade vinstmedel inklusive årets resultat om sammanlagt 3 312 620 255 kronor skulle disponeras med en utdelning av 285 000 000 kronor till aktieägaren. Resterande överförs till ny räkning. Stämman beviljade även ansvarsfrihet för styrelsen och verkställande direktör.

– Jag ser med tillförsikt fram emot de närmaste åren då vi kommer fortsätta på den inslagna vägen och vara med och forma framtidens pålitliga kommunikationssamhälle, säger Åsa Sundberg vd och koncernchef på Teracom Boxer Group.

Årsredovisning, VD-ord och annan information om stämman finns på Teracom Boxer Groups hemsida; www.teracomboxergroup.com

Marcus Hartmann, presschef Teracom Boxer Group 0703 10 17 63, marcus.hartmann@teracomboxer.com

Fakta om Teracom Boxer Group

Teracom Boxer Group består av Teracom och Boxer, i Sverige och Danmark. Koncernen ska vara ett självklart nav i framtidens kommunikationssamhälle. På så sätt är Teracom Boxer Group med och bidrar till ett fritt och tryggt samhälle där alla har tillgång till kommunikation, underhållning och information när man vill och behöver – oavsett. Mer information hittar du på www.teracomboxergroup.se